ΑΧΑΡΝΕΣ
Δράσεις του Κέντρου πρόληψης “Διέξοδος” του Δήμου Αχαρνών σε Α/θμια και Δ/θμια εκπαίδευση
08/10/2014 11:12
3 '
Δράσεις και παρεμβάσεις για την πρόληψη της χρήσης νόμιμων και παράνομων εξαρτησιογόνων ουσιών καθώς και των εξαρτητικών συμπεριφορών που αναπτύσσονται από την κατάχρηση του διαδικτύου καθώς και των τυχερών παιγνίων, υλοποιεί το κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Δήμου Αχαρνών «Διέξοδος», σε συνεργασία με τον Επιστημονικό Επόπτη του, τον Οργανισμό Κατά των Ναρκωτικών (Ο.ΚΑ.ΝΑ.).
Στα πλαίσια του εγκεκριμένου από τον ΟΚΑΝΑ σχεδίου δράσης της «Διεξόδου» για το τρέχον εξάμηνο, πρόκειται να υλοποιηθούν παρεμβάσεις στην Α/βάθμια και Δ/βάθμια Εκπαίδευση.
Συγκεκριμένα:
- Ομάδα Εκπαιδευτικών Γυμνασίου στο εγκεκριμένο, από το Υπουργείο Παιδείας, υλικό Αγωγής Υγείας «Στηρίζομαι στα Πόδια μου». Το υλικό διαπραγματεύεται θεματικές που αφορούν στην αναγνώριση και έκφραση των συναισθημάτων, στην συγκρότηση ταυτότητας, υγιούς εικόνας εαυτού, στην απόκτηση και ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, στην κατανόηση των επιρροών και την λήψη αποφάσεων, στην κατάκτηση αυτοπεποίθησης και αποφασιστικότητας των έφηβων μαθητών.
- Ομάδα Εκπαιδευτικών Λυκείου, στο εγκεκριμένο, από το Υπουργείο Παιδείας, υλικό Αγωγής Υγείας «Συζητήσεις Εφήβων. Ψυχική Υγεία, Διαπροσωπικές Σχέσεις». Το υλικό διαπραγματεύεται θεματικές που αφορούν στην αναγνώριση, κατανόηση και αποδοχή της διαφορετικότητας, στη συγκρότηση ψυχοκοινωνικής ταυτότητας, στην επικοινωνία, στην ένταξη και κατανόηση της επιρροής των ομάδων ομηλίκων, στην επίλυση συναισθηματικών συγκρούσεων, στην αναγνώριση, κατανόηση του άλλου φύλου και στην έκφραση του έρωτα, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων άρνησης της υιοθέτησης οιασδήποτε εξαρτητικής συμπεριφοράς ως «επίλυση» αποφυγής των συναισθηματικών διλλημάτων και συγκρούσεων.
- Ομάδα Γονέων στο υλικό Αγωγής Υγείας, «Επικοινωνία στην Οικογένεια». Το υλικό βοηθά τους γονείς να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να εγκαταστήσουν μια άμεση και εποικοδομητική επικοινωνία με τα παιδιά τους, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση τους, να προάγουν την αυτονομία τους και να περιορίσουν τις εξαρτητικές τους ανάγκες.
- Ομάδα Εφήβων στο υλικό Αγωγής Υγείας, «Ημερολόγιο Πλοίου Αρμενιστής 1900». Συμμετέχοντας στο ταξίδι του Πλοίου, οι έφηβοι – μέλη της ομάδας έχουν την ευκαιρία να επεξεργαστούν την εικόνα του εαυτού τους, την διαφορετικότητα, να αναγνωρίσουν ικανότητες και αδυναμίες, φόβους και αναστολές, να ελέγξουν παρορμητικές αντιδράσεις, να διαχειριστούν συναισθήματα, να διευκολύνουν διαπροσωπικές σχέσεις με το ίδιο ή το άλλο φύλο, να πορευτούν αρμενίζοντας στην διαδικασία ωρίμανσης.
- Ομάδα Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων, σε θέματα διαχείρισης κρίσεων, συγκρούσεων και ενδοσχολικής βίας. Ανταποκρινόμενοι στα συλλογικά αιτήματα σχολικών μονάδων, ερχόμαστε τακτικά σε επαφή με τους αντίστοιχους διευθυντές προκειμένου να οργανώσουμε αντίστοιχες παρεμβάσεις που θα απαντούν επαρκώς στις προσδοκίες των αιτούντων. Σε αυτές τις συναντήσεις συχνά αναφέρεται η ιδιαίτερη θέση ευθύνης των διευθυντών, καθώς καλούνται να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός δύσκολου ρόλου, ενός ρόλου ευθύνης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, της επίλυσης προβλημάτων στο σχολικό χώρο, αλλά και των σχέσεων των μελών της ευρύτερης σχολικής κοινότητας, των δασκάλων, των μαθητών και των γονέων.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνείτε στο τηλέφωνο επικοινωνίας του Κέντρου 2102409015.
Κοινοποιήστε την ανάρτηση: