ΦΥΛΗ
«Στρατηγικός στόχος η ίδρυση νέων σχολείων…» τονίζει ο Θεοδόσης Δρόλιας
30/03/2011 15:27
10 '
Ανέλαβε το ευαίσθητο και, συνάμα, δύσκολο κομμάτι της Παιδείας, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη καμπή. Τα προβλήματα πολλά, τα οικονομικά δύσκολα, η συγκυρία εχθρική. Παρόλα αυτά, ο πρόεδρος της 2ης ενιαίας σχολικής επιτροπής Θεοδόσης Δρόλιας παραμένει αισιόδοξος, γεμίζοντας με μικρές αλλά ουσιαστικές κουκκίδες το χάρτη των διεκδικήσεων για την σχολική πραγματικότητα του Δήμου Φυλής. Παράλληλα, βάζει σε εφαρμογή τους τρεις στρατηγικούς στόχους της διοίκησης και ξεδιπλώνει στη ΔΥΤΙΚΗ ΟΧΘΗ την επιθυμία του για έναν μικρότερο αλλά, εξίσου, ανθρώπινο στόχο: να φέρει σε ουσιαστική επαφή τους μαθητές των τριών περιοχών του ενιαίου πλέον Δήμου…
Συνέντευξη στη Μένη Πιρπινιά
Η απόφαση για τη μη συγχώνευση σχολείων στο Δήμο Φυλής αποτέλεσε μια ανακούφιση για σας…
Αποτέλεσε μια πραγματικότητα, για την εξέλιξη της οποίας είχαμε διαβεβαιώσει την εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν επιδιώξαμε και δεν θα δεχόμαστε τίποτε διαφορετικό. Για την ιστορία σημειώστε, πάντως, ότι ο Δήμος Φυλής ήταν ο μοναδικός Δήμος της Δυτικής Αττικής στον οποίο δεν έγινε καμία συγχώνευση.
Υπήρξε, όμως, η απόφαση για κατάργηση των λυκειακών τάξεων του Εσπερινού Γυμνασίου, το οποίο αποτελεί αγκάθι. Πρόσφατα, υπήρξε μια συνάντηση με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το θέμα, παρουσία όλων των εμπλεκομένων…
Κατ΄ αρχήν θα σας πω ότι επρόκειτο για μια συνάντηση, στην οποία θέσαμε τους στόχους για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση τα επόμενα δυο χρόνια. Τρεις είναι, λοιπόν, οι στρατηγικοί στόχοι της νέας διοίκησης: η ίδρυση του εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου, η διατήρηση των εσπερινών λυκειακών τάξεων και η ίδρυση διαπολιτισμού Γυμνασίου, με το δεδομένο ότι στην περιοχή υπάρχει ένα μωσαϊκό εθνοτήτων. Απώτερο αποτέλεσμα η αποφυγή της διαρροής των μαθητών σε άλλες πόλεις.
Να τους πάρουμε έναν – έναν. Κατ΄ αρχήν, πως προέκυψε η ίδρυση του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου;
Αποφασίσαμε ως Δήμος, σε συνεργασία με τα παιδιά, να εισηγηθούμε την ίδρυση Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου (εσπερινού ΕΠΑΛ) γιατί δεν υπάρχει στην περιοχή και τα παιδιά αναγκάζονται να πηγαίνουν είτε στις Αχαρνές, είτε στους Αγίους Αναργύρους. Υπάρχει ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΣΕΚ, όλα όμως είναι πρωινά. Από την άλλη, τα κτίρια υπάρχουν, δεν πρόκειται να χτιστεί κάτι καινούριο, οπότε μπορεί να γίνει το εσπερινό ΕΠΑΛ.
Υπάρχουν προϋποθέσεις για τη δημιουργία του;
Το εσπερινό ΕΠΑΛ θα το διεκδικήσει ο Δήμος χωρίς καμία προϋπόθεση, δεδομένου ότι πρόκειται για Καλλικρατικό Δήμο με τρεις περιοχές και αρκετά παιδιά, τα οποία αναγκάζονται να μεταβαίνουν σε άλλες περιοχές. Επιπλέον, υπάρχουν οι υποδομές, υπάρχουν τα εργαστήρια και οι αίθουσες και θα ζητήσουμε στο χώρο όπου λειτουργεί το πρωινό ΕΠΑΛ, να λειτουργήσει και εσπερινό.
Παρόλα αυτά, τίθενται εν αμφιβόλω η λειτουργία των λυκειακών τάξεων του Εσπερινού Γυμνασίου…
Το θέμα είναι ακόμα, υπό διαπραγμάτευση, αν και πρέπει να σας πω, ότι το πρόβλημα το γνώριζαν τόσο η ΕΛΜΕ, όσο και ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ο Διευθυντής του Εσπερινού. Ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής κ. Αργυρίου ήταν κατηγορηματικός: εδώ και τέσσερα χρόνια που λειτουργούν οι λυκειακές τάξεις στέλνει συνεχώς έγγραφα να αυξηθούν οι μαθητές, προκειμένου να μην καταργηθούν οι τάξεις.
Γιατί πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να αυξηθούν οι μαθητές;
Διότι στόχος, όταν ξεκίνησε να λειτουργεί, ήταν να υπάρχουν όλες οι τάξεις του Λυκείου. Οι μαθητές, όμως, τελειώνουν την Α΄ Λυκείου και μετά πηγαίνουν είτε σε σχολές του ΟΑΕΔ, είτε στα Τεχνικά Λύκεια που λειτουργούν στις Αχαρνές και τους Αγίους Αναργύρους. Αποτέλεσμα είναι να λειτουργεί μόνο η Α΄ Λυκείου με 30-35 άτομα, γεγονός το οποίο, όπως τονίστηκε, δεν μπορεί να συνεχιστεί. Δεν υπήρχε όπλο να διαπραγματευτεί ο διευθυντής την παραμονή αυτής της λυκειακής τάξης, διότι δεν έχει γίνει καμία πρόοδος σε μαθητές.
Παρόλα αυτά, δεν έχει κλείσει ακόμα το θέμα…
Όχι, δεν έχει κλείσει. Ο διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο, αν υπάρξει ενδιαφέρον μέχρι τον Ιούνιο για 35 άτομα ακόμα να πάνε στην Β΄ Λυκείου, να μην καταργηθούν οι λυκειακές τάξεις. Σε κάθε περίπτωση, διαπραγματευτικό όπλο δικό μας και των καθηγητών, αποτελεί η συμμετοχή των μαθητών.
Όσον αφορά στην ίδρυση διαπολιτισμικού Γυμνασίου;
Στα σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης λειτουργούν τάξεις υποδοχής στα πλαίσια των οποίων οι μαθητές, ανάλογα με τις ανάγκες τους, μαθαίνουν εντατικά την ελληνική γλώσσα ή παρακολουθούν το ημερήσιο πρόγραμμα των «κανονικών» τάξεων με παράλληλη γλωσσική και μαθησιακή κάλυψη. Είναι σχολεία που λειτουργούν, κυρίως, σε περιοχές όπου διαμένουν άτομα με διαφορετικές πολιτιστικές κουλτούρες και εντάσσονται στην γενικότερη προσπάθεια να κατανοήσουν και να αφομοιώσουν την ελληνική κουλτούρα. Στην πραγματικότητα οι καθηγητές σε αυτά τα σχολεία διδάσκουν τα παιδιά πώς να αγαπούν την Ελλάδα. Δικός μας στόχος, λοιπόν, είναι η ίδρυση ενός τέτοιου σχολείου.
Είναι σε εξέλιξη, αυτή τη στιγμή, η απογραφή στις σχολικές επιτροπές;
Ναι, είναι σε εξέλιξη. Υπάρχει ασφαλώς εικόνα της κατάστασης αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί.
Η εικόνα αυτή τι σας δείχνει σε σχέση με τα οικονομικά ανοίγματα;
Θα σας πω για την δεύτερη ενιαία σχολική επιτροπή, στη οποία είμαι πρόεδρος και της οποίας τα χρέη υπολογίζονται γύρω στα 200 με 220 χιλιάδες ευρώ. Περίπου 180 χιλιάδες είναι σε προμηθευτές και γύρω στις 30 με 40 χιλιάδες σε εφορία και ΙΚΑ. Στην εφορία είναι από τις κρατήσεις σε προμηθευτές και στο ΙΚΑ είναι οι κρατήσεις των συμβασιούχων καθαριστριών, οι οποίες είναι απλήρωτες περίπου 18 μήνες. Το κύριο χρέος αφορά στα Άνω Λιόσια ενώ σε Ζεφύρι και Φυλή είναι μικρά τα ποσά. Όταν ολοκληρωθεί η απογραφή, θα έχουμε πλήρη εικόνα.
Απολογισμός έχει γίνει;
Όχι, δυστυχώς, δεν έχει γίνει απολογισμός από το 2008 για τις σχολικές επιτροπές. Μιλάμε για τα έτη 2008, 2009, 2010. Επιπλέον, υπάρχουν τιμολόγια στα οποία δεν αναφέρονται αναλυτικά τα ποσά χρέωσης και σε τι αφορούν αλλά ένα συγκεντρωτικό ποσό. Τέτοια τιμολόγια, όμως, δεν πρόκειται να τα δεχθεί ο επίτροπος.
Έχετε επισκεφθεί τα σχολεία, κύριε Δρόλια;
Εδώ και δυο εβδομάδες που ανέλαβα, έχω πάει σε αρκετά σχολεία στα Άνω Λιόσια και το Ζεφύρι ενώ προγραμματίζω άμεσα να επισκεφθώ και τα υπόλοιπα. Στη Φυλή δεν έχω πάει ακόμα, διότι από όσο γνωρίζω δεν υπάρχουν προβλήματα.
Έχουν πετρέλαιο και αναλώσιμα;
Πετρέλαιο έχει μπει παντού. Όσο για τα αναλώσιμα, υπάρχει ένα θέμα, διότι έχουν κοπεί τιμολόγια από τα οποία φαίνεται ότι έχουν μεταφερθεί στα σχολεία αλλά οι διευθυντές λένε ότι έχουν προμηθευτεί ελάχιστα. Πάντως, οι βασικές ανάγκες σε αναλώσιμα έχουν καλυφθεί ενώ υλικά καθαρισμού έχουν όλα τα σχολεία. Οι ελλείψεις είναι μικρές. Τώρα γίνεται μια προετοιμασία για τη γραφική ύλη που θα χρειαστούν τα σχολεία την περίοδο των εξετάσεων. Ειδικότερα, για τις πανελλήνιες χρειάζονται μεγάλες προμήθειες.
Ποια είναι τα προβλήματα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα σχολεία;
Κυρίως φθορές σε κτίρια. Αλλά το σημαντικότερο πρόβλημα είναι το θέμα της ασφάλειας, για το οποίο έχω ζητήσει τη βοήθεια της δημοτικής αστυνομίας. Στο 3ο Γυμνάσιο, για παράδειγμα, στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη που είναι μέσα σε καταυλισμό των Ρομά, υπάρχει θέμα ασφάλειας αλλά και καθαριότητας. Εκεί από την αρχή του Μάρτη βάλαμε σχολικούς φύλακες τόσο κατά την πρωινή, όσο και κατά την απογευματινή βάρδια ενώ πρώτα υπήρχε μόνο το απόγευμα. Το ίδιο έχουμε εισηγηθεί να γίνει και στο 2ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων.
Μια και μιλάτε για το 2ο Γυμνάσιο και επειδή έχει γίνει ειδικό ρεπορτάζ στη ΔΥΤΙΚΗ ΟΧΘΗ, θα σας πω ότι έχουν μεγάλο πρόβλημα με την ασφάλεια, καθώς μαζεύονται εξωσχολικά στοιχεία και διαπληκτίζονται ακόμα και τις ώρες του σχολείου με μαθητές. Είναι ένα καινούριο σχολείο, το οποίο καταστρέφεται…
Το ξέρω και από την αρχή του Απριλίου θα υπάρχει σχολικός φύλακας τόσο το πρωί, όσο και το απόγευμα. Επιπλέον, θα σας πω ότι σε όλα τα κτίρια έχει ξεκινήσει έλεγχος των συναγερμών ενώ θα γίνει καταγραφή και στα κτίρια στα οποία χρειάζονται καγκελόπορτες. Τα σχολεία στο Ζεφύρι είναι πιο παλιά κτίρια, όλα εσωτερικά, δεν έχουν μπαλκόνια και ως εκ τούτου πιο ασφαλή. Μπαίνουν δηλαδή τα παιδιά μέσα και ανεβαίνουν στις αίθουσες από εσωτερικό διάδρομο. Στα κτίρια των Λιοσίων όμως, τα οποία έχουν μπαλκόνια, πρέπει να ασφαλίσουμε τις σκάλες, προκειμένου να μην μπαίνουν εξωσχολικοί στον πρώτο όροφο.
Οι συναγερμοί είναι συνδεδεμένοι με την αστυνομία;
Όχι, οι περισσότεροι δεν χτυπούν στην αστυνομία, τη δημοτική αστυνομία ή σε κάποιο κέντρο. Τίθενται σε λειτουργία από το διευθυντή ή τον σχολικό φύλακα αλλά όταν δοθεί σήμα κινδύνου, θα ειδοποιηθεί μόνο ο διευθυντής ή… κανένας. Το θέμα είναι σε αδράνεια, διότι από όσο γνωρίζω οφείλονται αρκετά χρήματα στον προμηθευτή. Πρέπει, πάντως, να λύσουμε το θέμα και να υπάρχει εταιρία, η οποία θα έχει άμεση επέμβαση, γιατί και η αστυνομία δεν είναι σίγουρο ότι μπορεί να έχει άμεσα διαθέσιμο όχημα.
Άλλα καταγεγραμμένα προβλήματα σε σχολεία;
Έχουμε σοβαρό θέμα στο εσπερινό γυμνάσιο, το οποίο λειτουργεί το απόγευμα στο χώρο του 1ου Λυκείου. Υπάρχουν καταγγελίες ότι γίνονται φασαρίες με συμμορίες από γειτονικές περιοχές, αναφέρεται ακόμα και διακίνηση ναρκωτικών. Εκεί, λοιπόν, θα υπάρχουν περιπολίες τις απογευματινές ώρες από τη δημοτική αστυνομία ενώ θα υπάρχει φύλακας από το μεσημέρι έως το βράδυ.
Με τους σχολικούς φύλακες τι γίνεται;
Υπάρχουν άτομα που έχουν προσληφθεί ως σχολικοί φύλακες και δεν εργάζονται με αυτό το αντικείμενο…
Γιατί;
Γιατί, από ότι με ενημέρωσε το γραφείο Προσωπικού, πρέπει να υπάρχει ένα δεύτερο ΦΕΚ με υπουργική απόφαση, που θα τους τοποθετήσει στην ειδικότητά τους.
Και γιατί δεν προχωρά, αυτό το δεύτερο ΦΕΚ, για να λυθεί το πρόβλημα;
Δεν γνωρίζω. Εγώ, πάντως, ξέρω ότι υπάρχουν 20 άτομα με την ειδικότητα του σχολικού φύλακα και οι 10 απασχολούνται σε γραφεία.
Το γεγονός ότι δεν υπάρχουν ενεργοί σχολικοί φύλακες στα σχολεία, συνεπάγεται, πάντως, υψηλό κόστος για ένα Δήμο…
Ασφαλώς. Ότι καταστρέφεται πρέπει να φτιαχτεί ξανά και αυτό σημαίνει κόστος για το Δήμο και πρέπει να σταματήσει να συμβαίνει.
Βρισκόμαστε κοντά στη λήξη της σχολικής χρονιάς. Έχετε προχωρήσει σε ένα προγραμματισμό για την επόμενη χρονιά;
Έχουμε ζητήσει στοιχεία από τις προηγούμενες σχολικές επιτροπές, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για τον προϋπολογισμό της νέας σχολικής χρονιάς. Στην συνέχεια θα ζητήσουμε από τους διευθυντές των σχολείων να μας ενημερώσουν για τις ανάγκες τους και θα προχωρήσουμε τις σχετικές διαδικασίες. Αυτή τη στιγμή, σας ξαναλέω, όμως, ότι κάνουμε προγραμματισμό αναγκών για τις επικείμενες εξετάσεις.
Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος με τον οποίο θα λειτουργήσετε, κύριε Δρόλια;
Θα σεβαστούμε κάθε ευρώ που θα έρχεται στη σχολική επιτροπή, κα Πιρπινιά. Όλα θα γίνονται σύμφωνα με το νόμο, θα οριστούν επιτροπές παραλαβής από το Δήμο αλλά προσωπικά πιστεύω πως πρέπει να οριστούν επιτροπές παραλαβής και στα σχολεία, διότι υπάρχουν τιμολόγια προμηθευτών σε μεγάλες ποσότητες τόσο σε γραφική ύλη, όσο και σε υλικά καθαρισμού αλλά παρόλα αυτά καθηγητές και γονείς διαμαρτύρονται ότι δεν έχουν υλικά να δουλέψουν. Πέρα, λοιπόν, από την επιτροπή παραλαβής από το Δήμο, θεωρώ ότι πρέπει να υπάρχουν αντίστοιχες επιτροπές και στα σχολεία. Και βέβαια, είναι αυτονόητο ότι θα διεκδικήσουμε μεγαλύτερους πόρους για τις σχολικές μονάδες από το Δήμο.
Πρόκειται πλέον για τρεις περιοχές αλλά για ένα ενιαίο Δήμο. Υπάρχει κάποια στόχευση προκειμένου οι μαθητές να βιώσουν αυτή την ενοποίηση;
Είναι πράγματι ένας από τους στόχους μου να προσπαθήσω να φέρω τα παιδιά των τριών περιοχών σε επαφή. Για παράδειγμα, την εργασία που έκαναν τα παιδιά του 2ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων στα πλαίσια του ecomobility σχετικά με εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης στη Φυλή θέλω, σε συνεργασία με τον καθηγητή τους, να την παρουσιάσω σε όλα τα γυμνάσια και λύκεια του Δήμου. Στο Ζεφύρι, εξάλλου, βραβεύτηκε ένας μαθητής του Λυκείου για μια εργασία που είχε κάνει για το περιβάλλον, την οποία θέλω, επίσης, να προωθήσω. Υπάρχουν σκέψεις για την πραγματοποίηση μιας συναυλίας το καλοκαίρι καθώς και για ένα διασχολικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου. Είναι έντονη, ξέρετε, η επιθυμία μου να φέρω τους μαθητές των τριών Δήμων σε επαφή μεταξύ τους…
Σας εύχομαι να το καταφέρετε…
Σας ευχαριστώ πολύ