HOT STORY
Τι δημοτικά τέλη θα εισπράξει ο δήμος Φυλής από υπερτοπικές χρήσεις που είναι απαλλαγμένες από αυτή την υποχρέωση;
01/12/2015 09:37
Ανανεώθηκε 01/12/2015 19:59
3 '
Απαλλαγμένη ολοκληρωτικά από την υποχρέωση για καταβολή δημοτικών τελών είναι η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ, σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο τον περασμένο Οκτώβριο. Την ίδια ώρα, σε τροπολογία που είχε κατατεθεί στο Ν. 4199/2013 αναφέρεται ρητά ότι στις εταιρίες που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο κοινής ωφέλειας δεν επιβάλλονται δημοτικά τέλη για τη δραστηριότητά τους. Με αυτά ως δεδομένα, προκαλούνται εύλογα ερωτηματικά σχετικά με τη σύμβαση για είσπραξη δημοτικών τελών από υπερτοπικές χρήσεις που προτίθεται να υπογράψει με συγκεκριμένη εταιρία ο δήμος Φυλής.
Επιφυλάξεις και αντιδράσεις προκάλεσε, ακόμα και σε μέλη της συμπολίτευσης, η απόφαση της διοίκησης του δήμου να αναθέσει σε εταιρία την είσπραξη δημοτικών τελών, χρεώνοντας ως αμοιβή των 10% επί αυτών των τελών, καθώς στη σχετική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής αναφερόταν ότι θα αφορά και φυσικά πρόσωπα, δηλαδή πολίτες. Η αντιπολίτευση έκανε λόγο για «εισπρακτική» εταιρία που μπαίνει στο δήμο, με αμφίβολα αποτελέσματα και με κίνδυνο να βλάψει τα συμφέροντά του.
Ο αντιδήμαρχος Διοίκησης Δημήτρης Καμπόλης επέμεινε ότι η απόφαση δεν αφορά πολίτες και φυσικά πρόσωπα αλλά μόνο νομικά πρόσωπα, όπως η Αττική Οδός και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τα οποία μάλιστα ο δήμος θα διεκδικήσει το ποσό των 3 εκατομμυρίων ευρώ για δημοτικά τέλη ενώ διερωτήθηκε γιατί η αντιπολίτευση δεν θέλει να μπουν χρήματα στα ταμεία του δήμου.
Εκείνο που ωστόσο δε γνωρίζει η διοίκηση του δήμου (ή δεν την ενημέρωσαν) είναι ότι με τροπολογία που ψηφίστηκε τον περασμένο Οκτώβριο, αποφασίστηκε η απαλλαγή των παραχωρησιούχων (ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε., ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε., ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε, ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε) από την καταβολή των δημοτικών τελών καθαριότητας και φωτισμού.
Επιπλέον, τον Οκτώβριο του 2013, με τροπολογία που κατατέθηκε σε νόμο, προβλέπεται ότι «στα τέλη δεν υπόκεινται δημόσιες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο, για την ακίνητη περιουσία τους, δομημένη ή μη, που χρησιμοποιείται για τη δραστηριότητά τους και την ομαλή εκπλήρωση του έργου τους».
Είναι χαρακτηριστικό ότι, με βάση αυτήν την τροπολογία, Τραμ, Μετρό και Προαστιακός είναι απαλλαγμένα από την υποχρέωση για δημοτικά τέλη (με χιλιόμετρα μάλιστα σιδηροδρομικού δικτύου επί των δήμων). Επιπλέον, όσον αφορά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να της διαγράψει 800 εκατομμύρια ευρώ χρέος, προκειμένου να μην εκληφθεί ως κρατική ενίσχυση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι πράγματι παλαιότερα, κάποιοι δήμοι είχαν προσφύγει, με οδηγό τη συγκεκριμένη εταιρία, στα δικαστήρια προκειμένου να διεκδικήσουν την καταβολή δημοτικών τελών από υπερτοπικές χρήσεις. Όπως ο δήμος Αχαρνών, που είχε προσφύγει στο παρελθόν αλλά δεν εισέπραξε ποτέ χρήματα.
Στην παρούσα φάση, με την ισχύ νόμων που εκμηδενίζουν οποιαδήποτε δυνατότητα είσπραξης τελών από υπερτοπικές χρήστις, το ερώτημα είναι: από πού ελπίζει ότι θα εισπράξει τα δημοτικά τέλη ο δήμος Φυλής; Προφανώς, όχι από Αττική οδό και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ακριβώς για τους λόγους που προαναφέρθηκαν.