KARTERIS KENTRIKIKARTERIS KENTRIKI

ΦΥΛΗ

Τοποθέτηση της Ριζοσπαστικής Κίνησης Φυλής για τον Προϋπολογισμό του Δήμου Φυλής για το 2015

16/12/2014 11:30
Ανανεώθηκε 16/12/2014 11:36
8 '
logo, σήμα, Ριζοσπαστική κίνηση Φυλής
ΕΛΤΑΕΛΤΑ
ΙΝΕΠΑΚΙΝΕΠΑΚ

Ο Προϋπολογισμός του Δήμου Φυλής για το 2015 αποτελεί συνέχιση της μνημονιακής στρατηγικής στον χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στρατηγική που οδηγεί συνειδητά στην αποδυνάμωση του ρόλου της Αυτοδιοίκησης, της περικοπής των κοινωνικών δαπανών και της μείωσης του προσωπικού αλλά και της σταδιακής εκχώρησης αρμοδιοτήτων των Δήμων στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

LOUMAKIS ORIZONTIALOUMAKIS ORIZONTIA
TELETES THOMAS ORIZONTIATELETES THOMAS ORIZONTIA

Και η τραγική ειρωνεία είναι ότι όλα τα παραπάνω  λαμβάνουν χώρα σε μία περίοδο που οι πολίτες έχουν ανάγκη την Τοπική Αυτοδιοίκηση περισσότερο από ποτέ. Σε μία χρονική συγκυρία πρωτοφανή για τα μεταπολεμικά δεδομένα όπου:

  1. Η ανθρωπιστική κρίση είναι διάχυτη στο Δήμο μας και δεν κρύβεται πίσω από σκόρπιους αριθμούς. Και μιλάμε για μία ανθρωπιστική κρίση που δεν περιορίζεται στους αστέγους, τους εξαθλιωμένους και τους τοξικοεξαρτημένους, δηλαδή στις πτυχές που γίνονται ορατές με γυμνό μάτι, αλλά εντοπίζεται και μέσα στα νοικοκυριά των ανέργων, αυτών που δεν έχουν να πληρώσουν τους φόρους και τις οφειλές στις τράπεζες, αυτών που βάζουν λουκέτα στις επιχειρήσεις και αυτών που δίνουν την μάχη της καθημερινής επιβίωσης.
  2. Η κρίση της καθημερινότητας της ζωής στην πόλη καθιστά το δήμο μας μία περιοχή εχθρική για τους κατοίκους, τους διερχόμενους αλλά και τους επισκέπτες της. Γιατί τα πιο «μικρά», τα πιο καθημερινά προβλήματα είναι αυτά που καθορίζουν την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που κινούνται στην πόλη. Οι λακκούβες στους δρόμους, τα σπασμένα πεζοδρόμια, ο ελλιπής ηλεκτροφωτισμός σε δρόμους και πλατείες, οι εγκαταλελειμμένες παιδικές χαρές και αθλητικοί χώροι αποτελούν στοιχείο ταυτότητας πλέον για το δήμο Φυλής. Σε συνδυασμό με την ελλειμματική καθαριότητα, τους κάδους απορριμμάτων που αποτελούν εστίες μόλυνσης και την μηδενική ανακύκλωση, ο Δήμος της Φυλής έχει αποτύχει στη διαχείριση των προβλημάτων της καθημερινότητας.
  3. Η κρίση των ελεύθερων και των δημόσιων χώρων σε ένα δήμο, που διαχρονικά η ανάπτυξη μετριέται με εκατομμύρια κυβικά μέτρα σκουπιδιών, περιορίζει τις δυνατότητες των δημοτών και τους αποξενώνει από την πόλη. Οι τελευταίοι μεγάλοι ελεύθεροι χώροι της Φυλής, αποτελούν φιλέτα για την ιδιωτική πρωτοβουλία που οραματίζεται εργοστάσια καύσης, ενώ τα κινήματα πολιτών διεκδικούν χώρους πρασίνου, χώρους για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Η Φυλή λοιπόν διαμορφώνει την ταυτότητας της μέσα από τη συσσώρευση και την όξυνση των προβλημάτων, σε συνδυασμό με τις πολύ μεγάλες, αλλά αναξιοποίητες δυνατότητές της. Σε αυτό τον δήμο και σε αυτή την χρονική συγκυρία, η σημερινή δημοτική αρχή καταθέτει έναν προϋπολογισμό και σε προηγούμενη συνεδρίαση ένα τεχνικό πρόγραμμα απολύτως αναντίστοιχα με τις ανάγκες της κοινωνίας και του δήμου.

Ο Προϋπολογισμός του Δήμου Φυλής κατατίθεται σε μία συγκυρία ασφυκτική για τον Τοπική Αυτοδιοίκηση, αφού η κυβέρνηση Σαμαρά συνεχίζει το καταστροφικό έργο των προηγούμενων μνημονιακών κυβερνήσεων, στοχοποιώντας τους δήμους και τις περιφέρειες. Το ιδεολόγημα ότι οι σπατάλες στη Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί τη βασική αιτία για τη διόγκωση του δημόσιου χρέους χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον από τα κυβερνητικά στελέχη για να προωθηθούν οι περικοπές. Μόνο που οι αριθμοί είναι αμείλικτοι με την κυβερνητική επιχειρηματολογία. Οι ΟΤΑ ευθύνονται για το 1,2% του Δημόσιου Χρέους την στιγμή που οι περικοπές στην επιχορήγησή τους από τον Κρατικό Προϋπολογισμό την περίοδο 2009-2014 προσεγγίζουν το 60%, χωρίς φυσικά να κλείνουμε τα μάτια και να υπερασπιζόμαστε τις υπέρογκες σπατάλες δημάρχων που έστηναν τα δικά τους πελατειακά δίκτυα με τα χρήματα των Δήμων.

Και το εντυπωσιακότερο όλων είναι πως αυτή η κυβέρνηση που κουνάει το δάχτυλο περί νομιμότητας, είναι αυτή η κυβέρνηση που δεν αποδίδει στους δήμους τα προβλεπόμενα με βάση το άρθρο 259 του Ν.3852/10 («Καλλικράτης»).

Και όλα αυτά την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση προχωράει στην κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας και των σχολικών φυλάκων (αυξάνοντας τα διαφεύγοντα έσοδα για τους δήμους και αυξάνοντας το κόστος συντήρησης των σχολείων), απολύει συμβασιούχους και ωθεί στην πρόωρη συνταξιοδότηση χιλιάδες εργαζόμενους, ενώ ταυτόχρονα απαγορεύει τις προσλήψεις. Προσχηματικά εκμεταλλεύεται την «αξιολόγηση» για να προχωρήσει σε επιπλέον απολύσεις μέχρι το τέλος του έτους, ενώ ακριβώς για τον ίδιο λόγο προχωράει στον επανέλεγχο της μετατροπής των συμβάσεων του Π.Δ. Παυλόπουλου. Όλα τα παραπάνω διαλύουν την τοπική αυτοδιοίκηση, συρρικνώνουν τις δομές της και οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση των λειτουργιών της.

Η δημοτική αρχή αποδέχεται παθητικά αυτή την κατάσταση, συνηγορώντας με την στάση της σε αυτή την κατεύθυνση πολιτικής. Δεν αξιοποίησε το ρόλο της για να κάνει μία θεσμική παρέμβαση ενάντια στην πολιτική διάλυσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ούτε μία φορά δεν αξιοποίησε την θέση της ως εκπρόσωπος μιας περιοχής με τις μεγαλύτερες αντιθέσεις (κυρίως λόγω απορριμμάτων) για να αντιπαρατεθεί γόνιμα στην Κεντρική Κυβέρνηση. Αντιθέτως υπερθεμάτισε στις πολιτικές αυτές, και σήμερα επαίρεται για το «νοικοκύρεμα» στο Δήμο Φυλής, παρόλο που αυτό έχει δημιουργήσει συνθήκες ασφυξίας στο Δήμο.

Κριτική στον Προϋπολογισμό του Δήμου Φυλής για το 2015

Ας έρθουμε όμως στον Προϋπολογισμό του Δήμου Φυλής για το 2015 και να τεκμηριώσουμε γιατί τον θεωρούμε επιστέγασμα της λιτότητας, πλασματικό και σε πολλά σημεία κρυπτογραφικό, και τον καταψηφίζουμε ως Ριζοσπαστική Κίνηση Φυλής, εκτός του ποσού για το Δημοτικό Παντοπωλείο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην εισηγητική έκθεση του Προϋπολογισμού, στην οποία συνήθως αποτυπώνονται οι πολιτικές, απουσιάζει οποιαδήποτε αναφορά τόσο στους επιδιωκόμενους σκοπούς και προτεραιότητες του Δήμου όσο και στις αιτίες που για πέμπτη χρονιά οι κρατικές αποδόσεις μειώνονται και τα ίδια έσοδα περιορίζονται. Καμία αναφορά γιατί ο προϋπολογισμός του 2014 δεν εκτελέστηκε, ούτε διατυπώνονται κάποια μέτρα που θα ληφθούν, ώστε να βελτιωθεί το ποσοστό εκτέλεσης του προϋπολογισμού.

Πιο αναλυτικά:

Ο προϋπολογισμός που υποβάλλεται για έγκριση έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Είναι πλασματικός και ουσιαστικά προσχηματικός. Τα περισσότερα από τα κονδύλια του είναι εκεί για να αναμορφωθούν στο μέλλον ή για να μείνουν ανενεργά
  • Δεν αποτυπώνει την πραγματική οικονομική κατάσταση του Δήμου ο οποίος είναι σε πλήρη χρεωκοπία με ευθύνη όλων των μέχρι σήμερα Δημοτικών αρχών.

Για να υπάρξει μια πλήρης εικόνα της οικονομικής κατάστασης του Δήμου πρέπει να παρασχεθούν εκτός του προϋπολογισμού οι ακόλουθες πληροφορίες στο δημοτικό συμβούλιο και να πάψει επιτέλους η ηθελημένη συσκότιση για τα οικονομικά του Δήμου Φυλής

  • Κατάσταση των εξυπηρετούμενων και μη εξυπηρετούμενων δανείων του Δήμου ώστε να δικαιολογηθεί πλήρως η πρόβλεψη που υπάρχει για καταβολή τόκων ύψους 2.502.000 ευρώ για το 2015 (σελ 7 εξόδων). Ενδεικτικά σημειώνω ότι οι τόκοι υπερβαίνουν την προβλεφθείσα επιχορήγηση για τους παιδικούς σταθμούς της δημοτικής ενότητας Άνω Λιοσίων και Ζεφυρίου που ανέρχεται σε 2.300.000 ευρώ (σελ.8 εξόδων)
  • Κατάσταση των οφειλών από φόρους στην Δ.Ο.Υ. και από εισφορές σε ασφαλιστικά ταμεία καθώς και των σχετικών ρυθμίσεων σε δόσεις.
  • Αναλυτική κατάσταση οφειλόμενων ποσών για αγορά οικοπέδων και για απαλλοτριώσεις με αναφορά της ημερομηνίας αγοράς ή απαλλοτρίωσης.
  • Κατάσταση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε προμηθευτές και εργολάβους
  • Κατάσταση των εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων με εκτίμηση της νομικής υπηρεσίας για την έκβαση τους. Πρέπει δηλαδή να καταλάβουμε γιατί ο προϋπολογισμός περιλαμβάνει πρόβλεψη για το 2015 κονδυλίου 9.091.668,61 ευρώ (σελ.6 εξόδων) για δικαστικά έξοδα και έξοδα εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων. Ποιος ευθύνεται για το κολοσσιαίο αυτό ποσό που προβλέπεται να επιδικασθεί στον Δήμο;

Φυσικά δεν μπορεί να υπάρχει εικόνα αν δεν γνωρίζουμε τις πραγματικές οφειλές των υπό εκκαθάριση ή εν λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων κυρίως των πρώτων. Ζητάμε να κατατεθούν στο δημοτικό συμβούλιο οι ενδιάμεσοι ετήσιοι ισολογισμοί εκκαθάρισης που συντάσσονται με ευθύνη των εκκαθαριστών τους. Επίσης να έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε ερωτήσεις δια ζώσης στους εκκαθαριστές για την πορεία της εκκαθάρισης αυτής η οποία είναι πολύχρονη και διατηρεί αδικαιολόγητες εκκρεμότητες για τον Δήμο. Να τους φέρετε λοιπόν εδώ μέσα στο δημοτικό συμβούλιο να τους ακούσουμε και να τους ακούσουν οι δημότες.

Πρέπει επίσης να δημοσιοποιηθεί κατάλογος με τους μεγαλοοφειλέτες του Δήμου διότι ο προϋπολογισμός εσόδων αναδεικνύει έναν Δήμο όπου τίποτα δεν λειτουργεί και κανένα έσοδο δεν συλλέγεται.

Ο Δήμος Φυλής θα μπορούσε να είναι ένας πλούσιος Δήμος και αντί αυτού σήμερα αποτελεί πανελλήνιο παράδειγμα κακοδιαχείρισης, πελατοκρατικής συμπεριφοράς   και σπατάλης. Ο προϋπολογισμός που υποβλήθηκε προς έγκριση δεν μπορεί να συγκαλύψει αυτή την αλήθεια.

Ερωτήσεις που υπέβαλα προς τους εισηγητές:

  1. Η θεσμοθετημένη εισφορά του 0,5% επί των εσόδων των καταστημάτων εστίασης ουσιαστικά δεν βεβαιώνεται καθόλου. Οι δεκάδες ταβέρνες της Χασιάς απέδωσαν το 2014 το κολοσσιαίο ποσό των 352,66 € δηλαδή δήλωσαν όλες μαζί τζίρο 70.532 €!!! (σελ. 2 εσόδων).
  2. Στον κωδικό 3216 (σελ.11 έσοδα) προβλέπονται ανταποδοτικά τέλη 10.371.732,59 € μάλλον από τον ΟΔΔΥ-ΟΑΣΑ από τα οποία το 2014 δεν εισπράχθηκε ούτε λεπτό. Το 2015 τι αλλάζει;
  3. Αντιθέτως προβλέπονται εξωπραγματικά έσοδα π.χ. υπερδιπλασιασμός εσόδων από πρόστιμα Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας από 112.117 € το 2014 σε 287.636 € το 2015 (σελ. 8 εσόδων). Θα τρέχουν περισσότερο τα αυτοκίνητα στην Λεωφ. Φυλής το 2015;
  4. Το 2014 βεβαιώθηκε τέλος ύδρευσης οικιών και βιομηχανιών 368.106,40 € και εισπράχθηκαν 537,27 € δηλαδή 0,1%. (κωδ 322 σελ 1 εσόδων)
  5. Ενοίκια από ακίνητα στην ΕΠΑΝ ΑΕ (;;;) ύψους 86.046,63 € βεβαιώθηκαν και δεν εισπράχθηκε ούτε λεπτό. Το 2015 ο Δήμος ισχυρίζεται ότι θα εισπραχθούν 30.000 €. Έχουμε έρθει σε συνεννόηση με την εταιρεία; (σελ 1 εσόδων)
  6. Στον προϋπολογισμό υπάρχουν εγγεγραμμένα έργα ύψους 8.784.952 € από το ΕΣΠΑ για το 2015. ΤΟ 2014 εισπράχθηκαν από το ΕΣΠΑ για τα έργα αυτά 902.396 € (σελ. 7 εσόδων). Θα υλοποιηθούν κάποτε αυτά τα έργα; Με τον ρυθμό απορρόφησης περίπου σε δέκα χρόνια απαντούμε εμείς. Θα υπάρχει ΕΣΠΑ σε δέκα χρόνια ή μήπως θα λήξει και τα κονδύλια θα χαθούν;
  7. Ο Δήμος εμφανίζει απαίτηση από βεβαιωθέντα έσοδα προηγούμενων ετών ύψους 25.423.187 €. Το 2014 εισέπραξε έναντι αυτών 836.505 €. Ποιος χρωστά το τεράστιο αυτό ποσό και τι είναι εισπράξιμο από αυτά;

Για τη Ριζοσπαστική Κίνηση Φυλής

Ο επικεφαλής

Κώστας Λουμιώτης

MYSTERY POT PROTIMYSTERY POT PROTI
Κοινοποιήστε την ανάρτηση: