ΦΥΛΗ
Το άγχος των μαθητών και πως να το διαχειριστούμε από το 1ο Γυμνάσιο Άνω Λιοσίων
30/04/2015 17:35
2 '
Μια εξαιρετική επιμορφωτική συζήτηση για τη διαχείριση του άγχους στους μαθητές και τη στάση που πρέπει να επιδεικνύουν οι γονείς, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν όσοι βρέθηκαν στην αίθουσα «Μελίνα Μερκούρη» του δημαρχείου Φυλής, στην εκδήλωση που διοργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί και ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων.
Επί δυο και πλέον ώρες, γονείς και καθηγητές άκουγαν την καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Σταυρούλα Σαμαρτζή να τους αναλύει τα χαρακτηριστικά, τα συμπτώματα και τις αιτίες που προκαλούν το άγχος των μαθητών, επισημαίνοντας την ανάγκη να αναγνωρίζουν τα πραγματικά στοιχεία του προβλήματος, «γιατί όσο πιο πολύ γνωρίζουμε τον εχθρό μας, τόσο καλύτερα τον αντιμετωπίζουμε».
Όπως τόνισε η κα Σαμαρτζή, καθοριστικοί παράγοντες του σχολικού άγχους είναι η αυτοεικόνα και η αυτοεκτίμηση των μαθητών ενώ χαρακτήρισε ιδιαίτερα ψυχοφθόρα και την πίεση που επιφέρουν οι προσδοκίες των άλλων. «Η μεγαλύτερη κατάκτηση των παιδιών είναι να μάθουν πως να είναι αποτελεσματικά, χωρίς να είναι εξουθενωμένα και αυτό είναι ένα όπλο που θα τους χρησιμεύσει σε όλη τη μετέπειτα ζωή τους» σημείωσε και πρόσθεσε ότι η προσωπικότητα του εφήβου είναι περισσότερο ευάλωτη από εκείνη του παιδιού.
Πάντως, η κα Σαμαρτζή υπογράμμισε ότι το άγχος δεν είναι απαραίτητα εχθρός μας, αντίθετα μερικές φορές λειτουργεί υποστηρικτικά και ως μηχανισμός αποτελεσματικής άμυνας, όταν ξέρουμε πως να το αξιοποιήσουμε.
Την ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται κοντά σε γονείς και παιδιά, οριοθετώντας σε κάθε περίπτωση τις κόκκινες γραμμές, επεσήμανε η διευθύντρια του 1ου Γυμνασίου Άνω Λιοσίων Αιμιλία Αλεβίζου ενώ ο εκπαιδευτικός κ. Μπαλάφας σημείωσε ότι στόχος του σχολείου και των γονέων είναι να κρατούν ψηλά την ψυχολογία των παιδιών.
Δυο ανθοδέσμες και ένα μεγάλο ευχαριστώ για την ενδιαφέρουσα συζήτηση επεφύλασσαν στις κ.κ. Σαμαρτζή και Αλεβίζου, τα μέλη του Δ.Σ του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.