11.4 C
Athens
6 Οκτωβρίου 2022
spot_img
ΑρχικήΤΟΠΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ - ΚΑΜΑΤΕΡΟΠροαστιακός: Καθυστερήσεις και προβλήματα σε καθημερινή βάση. Τι συμβαίνει στο σημαντικό μέσο...

Προαστιακός: Καθυστερήσεις και προβλήματα σε καθημερινή βάση. Τι συμβαίνει στο σημαντικό μέσο σταθερής τροχιάς

- Advertisement -
- Advertisement -

Ολοένα και συχνότερα προβλήματα καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στη λειτουργία του Προαστιακού, με τα πιο συνηθισμένα τις καθυστερήσεις ή ακυρώσεις δρομολογίων, πολλές από τις οποίες ανακοινώνονται την τελευταία στιγμή ή και… καθόλου.

- Advertisement -
- Advertisement -

Χαρακτηριστικό είναι πως εδώ και δύο εβδομάδες τα δρομολόγια του Προαστιακού προς τον Πειραιά τερματίζουν στο σταθμό του Ρέντη όπου γίνεται μετεπιβίβαση σε άλλο συρμό, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχει κάποια σχετική ανακοίνωση από την εταιρεία. Παράλληλα, άλλα δρομολόγια πραγματοποιούνται με ντιζελοκίνητους συρμούς, γεγονός το οποίο φέρνει την κίνηση των συρμών αρκετά χρόνια πίσω, αφού πλέον το δίκτυο είναι πλήρως εξηλεκτρισμένο.

Σύμφωνα με εργαζόμενους, κύρια αιτία είναι η έλλειψη επαρκούς αριθμού ηλεκτροκίνητων συρμών Desiro λόγω αναγκών συντήρησης (η οποία εκτελείται από την ίδια την ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Ο αριθμός των συρμών αυτών είναι έτσι κι αλλιώς οριακός και δεν επιτρέπει την πύκνωση των δρομολογίων τα τελευταία χρόνια.

Ως αποτέλεσμα είναι να σημειώνονται καθυστερήσεις, ακόμα και εντός του λεγόμενου αστικού τμήματος, όπου τα δρομολόγια εκτελούνται ανά μία ώρα (μεταξύ Άνω Λιοσίων και Μαγούλας) ή και λιγότερο συχνά, στη γραμμή της Χαλκίδας, μέρος της οποίας παραμένει αδικαιολόγητα εκτός του αστικού τμήματος, ακόμα και για περιοχές που εξυπηρετούνται από λεωφορεία του ΟΑΣΑ (π.χ. Αχαρνές, Άγιος Στέφανος). Την ίδια στιγμή το ωράριο των δρομολογίων δεν εξυπηρετεί όλους όσους εργάζονται πολύ νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ, με κάποια από τα δρομολόγια να ολοκληρώνονται γύρω στις 10 μ.μ.

Σημαντικά είναι και τα προβλήματα υποδομών, με κύρια ευθύνη του δημόσιου ΟΣΕ. Χαρακτηριστική είναι η εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν οι σταθμοί όπου συνήθως επισκευάζεται μόνο ότι είναι απολύτως απαραίτητο και με μεγάλη καθυστέρηση. Κυλιόμενες σκάλες και ασανσέρ παραμένουν εκτός λειτουργίας ακόμα και για μήνες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την μετακίνηση των ΑμεΑ και άλλων ατόμων. 

Ακόμα και οι φωτεινοί πίνακες δρομολογίων στις εισόδους και τις αποβάθρες των σταθμών παραμένουν χαλασμένοι εδώ και χρόνια χωρίς κανείς να παρεμβαίνει για την επισκευή τους. Ο ΟΣΕ σχεδιάζει τη δημιουργία ενός νέου συστήματος τηλεματικής που θα περιλαμβάνει και εγκατάσταση νέου εξοπλισμού σε σταθμούς, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποιο ανακοινώσιμο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου. 

Συνεχή είναι, τέλος, τα παράπονα των επιβατών για την ασφάλεια τους τόσο εντός των συρμών όσο και κατά την αναμονή τους σε σταθμούς, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται σε απομακρυσμένες περιοχές. Είναι κοινό μυστικό ότι δρομολόγια του Προαστιακού χρησιμοποιούνται για μετακίνηση από και προς περιοχές όπου γίνεται διακίνηση ναρκωτικών ουσιών και παρά τις παρεμβάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και συνδικαλιστικών φορέων για την εξεύρεση κάποιας λύσης σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, τα όποια μέτρα λαμβάνονται είναι συνήθως αποσπασματικά και ατονούν μετά από σύντομο χρονικό διάστημα.

Πηγή: athenstransport.com

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

- Advertisment -