11.4 C
Athens
8 Δεκεμβρίου 2022
spot_img
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΕΛΛΑΔΑΘέατρο: 10+1 κλασικές παραστάσεις που αξίζει να δείτε

Θέατρο: 10+1 κλασικές παραστάσεις που αξίζει να δείτε

- Advertisement -

Τα 11 κλασικά έργα που ακολουθούν έχουν γίνει φέτος θεατρικές παραστάσεις με ξεχωριστή σκηνοθετική ματιά και μοναδικούς θιάσους.

Φιλουμένα Μαρτουράνο- Θέατρο Δημήτρης Χορν

- Advertisement -

Η γλυκόπικρη κωμωδία του Εντουάρντο Ντε Φιλίππο, Φιλουμένα Μαρτουράνο, αποτελεί ένα λαμπρό δείγμα του ιταλικού νεορεαλισμού και καταφέρνει μέσα στις σελίδες του να χωρέσει μία ολόκληρη εποχή αλλά και διαχρονικά θέματα που αφορούν τις ανθρώπινες σχέσεις. 77 χρόνια μετά το πρώτο ανέβασμα του κλασικού αυτού θεατρικού έργου στη Νάπολη, η Φιλουμένα Μαρτουράνο παίρνει σάρκα και οστά στο Θέατρο Δημήτρης Χορν, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.

- Advertisement -
- Advertisement -

Η Μαρία Ναυπλιώτου ενσαρκώνει μια γυναίκα- σύμβολο, τη Φιλουμένα, σε ένα ρόλο– ορόσημο. Στο ρόλο του Ντομένικο Σοριάνο, ο Μελέτης Ηλίας.

Η Φιλουμένα Μαρτουράνο ξεκίνησε ως πόρνη και κατέληξε ερωμένη του πλούσιου εμπόρου Ντομένικο Σοριάνο. Τώρα, έπειτα από αρκετά χρόνια κοινού βίου, διεκδικεί τη θέση που της αξίζει. Ένα απρόσμενο μυστικό ανατρέπει τις ισορροπίες και αλλάζει τα δεδομένα.

Ένα έργο που βάζει στο μικροσκόπιο τη γυναίκα, τις προβληματικές οικογενειακές και κοινωνικές δομές και τα στερεότυπα φέρνοντας αντιμέτωπους δύο κόσμους με όχημα τη σπουδαία  γλώσσα του συγγραφέα.

Παίζουν ακόμα: Πηνελόπη Μαρκοπούλου, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νεφέλη Μαϊστράλη, Ιωάννα Τζίκα, Βασίλης Ντάρμας, Βασίλης Μηλιώνης, Βαγγέλης Δαούσης.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη (20.00), Πέμπτη και Παρασκευή (21.00), Σάββατο (18.00 και 21.00), Κυριακή (20.00).

Εισιτήρια εδώ.

Ψηλά απ’ τη γέφυρα – Θέατρο Βεάκη

Το αριστούργημα του Άρθουρ Μίλερ, Ψηλά απ’ τη Γέφυρα παρουσιάζεται στο Θέατρο Βεάκη μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Γιώργου Νανούρη και με πρωταγωνιστές τους Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη και Ιωάννα Παππά.

Ο Πυγμαλίων Δαδακαρίδης υποδύεται τον Έντι Καρμπόνε, τον τραγικό ήρωα του οποίου το πάθος για τη νεαρή ανηψιά της γυναίκας του, τον οδηγεί στην αυτοκαταστροφή.

Η Ιωάννα Παπά υποδύεται τη Μπεατρίς, σύζυγο του Έντι που όταν καταλαβαίνει τι του συμβαίνει προσπαθεί να τον βοηθήσει να βγει από το αδιέξοδο.

Τον ρόλο του Αλφιέρι, δικηγόρου αλλά και αφηγητή της παράστασης, ερμηνεύει ο Δημήτρης Μαυρόπουλος.

Ο Δημήτρης Καπετανάκος, στον ρόλο του Μάρκο, ενός από τους δυο μετανάστες που φιλοξενεί η οικογένεια Καρμπόνε στο σπίτι της.

Στους ρόλους των δύο νέων που γνωρίζονται και ερωτεύονται, ο Μιχάλης Πανάδης -Ροντόλφο, αδελφός του Μάρκo – και η πρωτοεμφανιζόμενη Ευγενία Ξυγκόρου -Κάθριν, ανηψιά του Έντι.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη (19.00), Πέμπτη (20.00), Παρασκευή (21.00), Σάββατο (18.00 και 21.00), Κυριακή (19.00).

Εισιτήρια εδώ.

Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα – Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας

Ο Δημήτρης Καραντζάς συναντήθηκε ξανά με τη Μπέτυ Αρβανίτη μετά τον συγκλονιστικό Γυάλινο Κόσμο του Τένεσι Ουίλιαμς (2018 – 2019) με ένα ακόμα κλασικό θεατρικό έργο, αυτή τη φορά του Ευγένιου Ο’ Νηλ. Το Ταξίδι μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα, παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας και μαζί με τη σπουδαία ηθοποιό που υποδύεται τη Μαίρη της οικογένειας Τάιρον, παίζουν επίσης οι: Αλέξανδρος Μυλωνάς (Τζέιμς), Αινείας Τσαμάτης (Τζέιμι), Aναστάσης Λαουλάκος Έντμοντ), Ελίνα Ρίζου (Κάθλιν).

Πρόκειται για ένα αυτοβιογραφικό έργο του Ευγένιου Ο’ Νηλ, όπως αναφέρει στο σκηνοθετικό του σημείωμα ο Δημήτρης Καραντζάς. «Τα μέλη της οικογένειας Τάιρον (που στην πραγματικότητα είναι η οικογένεια του συγγραφέα) ξεφλουδιζουν το τραύμα τους, σ’ ένα σκηνικό στο οποίο επικρατούν η ομίχλη και οι ψευδαισθήσεις. Ένα τοπίο γεμάτο αντανακλάσεις επεκτείνεται σε όλο το θέατρο και ανάμεσα στους θεατές. Το τραύμα, τα οικογενειακά τραπέζια, οι εξαρτήσεις και οι εθισμοί αρχίζουν σιγα-σιγά να “ξεθολώνουν”, τα πρόσωπα προσεγγίζουν οδυνηρά την αλήθεια και τα φαντάσματα ζωντανεύουν προκειμένου να κλείσουν την πληγή και να συμφιλιωθούν με τις ανεπάρκειές τους».

Το έργο διαδραματίζεται μία καλοκαιρινή ημέρα του 1912 και παρουσιάζει μία τετραμελή οικογένεια να μετεωρίζεται ανάμεσα σε αισθήματα αγάπης και μίσους.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη (19.30), Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο (20.30), Κυριακή (19.30).

Εισιτήρια εδώ.

Βρυκόλακες – Εθνικό Θέατρο

Η αυλαία της Κεντρικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου, άνοιξε για φέτος με το αριστούργημα του Χένρικ Ίψεν, Βρυκόλακες που σκηνοθετεί ο Σταμάτης Φασουλής. Το έργο είχε αποτελέσει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1979 και τώρα αναμετριέται μαζί του ξανά.

Η κυρία Άλβινγκ ετοιμάζεται για τα εγκαίνια του Ιδρύματος που έφτιαξε στη μνήμη του συζύγου της. Ο γιος της Όσβαλντ, καταξιωμένος ζωγράφος που ζει από παιδί στο εξωτερικό, έχει επιστρέψει για την τελετή. Ο παλιός οικογενειακός φίλος και διαχειριστής του Ιδρύματος Πάστορας Μάντερς έχει έρθει και αυτός για να εκφωνήσει λόγο για την προσφορά του λοχαγού Άλβγινγκ. Όμως, κάτω από την αψεγάδιαστη, γυαλιστερή επιφάνεια, κάτι άρρωστο και σαθρό ελλοχεύει.

Ένα κουβάρι από ψέματα και μυστικά, προδομένους έρωτες, συγκάλυψη και υποκρισία αρχίζει να ξετυλίγεται σταδιακά, την ώρα που οι μάσκες πέφτουν, ολόκληρο το οικοδόμημα της αγίας οικογένειας κλυδωνίζεται και τα φαντάσματα του παρελθόντος ξυπνούν, διψώντας για το αίμα των ζωντανών.

Όταν το 1881 ο Χένρικ Ίψεν έγραψε τους Βρυκόλακες, ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων με την τόλμη της θεματικής του αλλά και τον τρόπο με τον οποίο ξεσκέπαζε μια κοινωνία υποκρισίας και διαφθοράς. Οι Βρυκόλακες, ωστόσο, περισσότερο ίσως από οποιοδήποτε άλλο έργο του Νορβηγού δραματουργού, παραπέμπουν και συγγενεύουν με την αρχαία τραγωδία και πλέον κατέχουν μια κορυφαία θέση στα αριστουργήματα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Γιώργος Ζιόβας, Κατερίνα Μαούτσου, Περικλής Μουστάκης, Αργύρης Πανατζάρας, Ναταλία Τσαλίκη.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη (19.00), Πέμπη, Παρασκευή και Σάββατο (20.30), Κυριακή (19.30).

Εισιτήρια εδώ.

Βόυτσεκ – Πόλη Θέατρο

6 χρόνια αφού το ανέβασε πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ, ο Σταύρος Τσακίρης αναμετριέται και πάλι με τον Βόυτσεκ του Γκέοργκ Μπύχνερ.

Ο Μπύχνερ ξεκινά να γράφει τον Βόυτσεκ το 1836. Τον Φεβρουάριο του 1837, λίγο πριν τον ολοκληρώσει, πεθαίνει από τύφο, σε ηλικία μόλις 23 ετών. Αυτό όμως δεν το εμπόδισε να γίνει ένα έργο-σταθμός της παγκόσμιας δραματουργίας. Βασίζεται σ’ ένα πραγματικό περιστατικό, στη θανατική καταδίκη του κουρέα Γιόχαν Κρίστιαν Βόυτσεκ, ο οποίος κατηγορήθηκε για το φόνο της ερωμένης του.

Η ιστορία διαδραματίζεται στον χώρο μιας σκηνής θεάτρου που μεταμορφώνεται διαρκώς, όπως στα όνειρα, και ένας θίασος 6 ηθοποιών, με την συνέργεια της ζωντανής μουσικής αλλά και την χρήση των Flash Animation, παρουσιάζει μέσα από «κεφάλαια – ενότητες» την τελευταία τραγική ημέρα του Βόυτσεκ, ο οποίος με γιγαντωμένα πια τα υπαρξιακά του προβλήματα φτάνει στην απονενοημένη μα και αποτρόπαια πράξη της γυναικοκτονίας.

Ερμηνεύουν: Ιωάννης Παπαζήσης (Βόυτσεκ), Βασιλική Τρουφάκου, Αργύρης Αγγέλου, Ιάσων Παπαματθαίου, Ορφέας Παπαδόπουλος, Ηρώ.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη (19:30), Πέμπτη (20:00), Παρασκευή (21:00), Σάββατο (18:00 και 21:00), Κυριακή (19:00).

Εισιτήρια εδώ.

Θείος Βάνιας – Θέατρο Προσκήνιο

Ο Δημήτρης Καραντζάς καταπιάνεται με ένα ακόμα κλασικό έργο της παγκόσμιας δραματουργίας. Ο Θείος Βάνιας του Άντον Τσέχωφ, παρουσιάζεται στο θέατρο Προσκήνιο με έναν εκλεκτό θίασο που αποτελούν οι: Χρήστος Λούλης, Μανώλης Μαυροματάκης, Θεοδώρα Τζήμου, Ηρώ Μπέζου, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Μαρία Φιλίνη, Αντώνης Αντωνόπουλος και η Ξένια Καλογεροπούλου.

Στον Θείο Βάνια ο Τσέχωφ με οξυδέρκεια, χιούμορ και κυρίως συμπόνοια γράφει τέσσερις σκηνές/ τέσσερις παρτίδες, στις οποίες συμπυκνώνει όλη την υπαρξιακή αγωνία και το ατελές της ανθρώπινης φύσης.

Αφορμή γι’ αυτό το ανέβασμα γίνεται ένα τραπέζι, ένας υπαρξιακός τόπος όπου τα πρόσωπα καταναγκασμένα να συνυπάρχουν ή σα ριγμένα από πάντα εκεί καλούνται να αναμετρηθούν με τη ματαίωση, τις ψευδαισθήσεις και να αποπειραθούν να συμφιλιωθούν με τη ζωή.

Το τεράστιο αυτό τραπέζι ως αίθουσα πρωινού ή ως ένα παρατηρητήριο ζωής ή ως ένας τόπος που τα πρόσωπα ανεβαίνουν για να δοκιμάσουν τη διαφυγή τους από την καθημερινότητα ενώπιον των υπολοίπων «καλεσμένων».

Τα πρόσωπα του Τσέχωφ, καθηλωμένα, καθισμένα περιμετρικά τρώνε βουλιμικά, πίνουν τσάι, παλεύουν να ξανανιώσουν και φαντασιώνονται την ομορφιά της ζωής σε μια χορογραφία των μικροπραγμάτων. Ένας ύμνος στη συμφιλίωση με το αδιέξοδο, κι ένας χορός ανθρώπων που προσπαθεί να απαλλαγεί από την επίπονη αναζήτηση της ουτοπίας.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη (19.00), Πέμπτη (20.00), Παρασκευή (21.00), Σάββατο (17.00 και 21.00), Κυριακή (19.00).

Εισιτήρια εδώ.

Ο κουρέας της Σεβίλλης – Θέατρο Ακροπόλ

Για δεύτερη χρονιά ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και ο Φάνης Μουρατίδης ενώνουν τις δυνάμεις τους με τη Σοφία Σπυράτου που υπογράφει τη σκηνοθεσία και παρουσιάζουν τον Κουρέα της Σεβίλλης, του Καρόν ντε Μπομαρσέ.

Η Σοφία Σπυράτου έστησε μία παράσταση κωμική, φασαριόζικη και ονειροπόλα, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία και ταξιδεύοντας το θεατή μέσα από την καινούρια μετάφραση- διασκευή της Λουίζας Μητσάκου, με μία γλώσσα σημερινή.

Λίγα λόγια για το έργο

Το 1775 στις παρυφές της Γαλλικής επανάστασης ο Καρόν ντε Μπομαρσέ εμπνεόμενος από το διαφωτισμό και τα κηρύγματα του Βολταίρου, του Ρουσσώ κι επηρεασμένος εκτός των άλλων από τον Μολιέρο και τον Μαριβώ γράφει τον περίφημο Κουρέα της Σεβίλλης που ανεβαίνει στο θέατρο με πρωτοφανή επιτυχία και στη συνέχεια μεταμορφώνεται από τον Τζοακίνο Ροσίνι σε μια από τις πιο διάσημες όπερες παγκοσμίως.

Ο περίφημος Φίγκαρο εμφανίζεται για πρώτη φορά στη θεατρική πινακοθήκη ως ένας μυθικός χαρακτήρας τυχοδιώκτη πονηρού καταφερτζή αλλά και ονειροπόλου ο οποίος ήταν προάγγελος μιας επανάστασης που έμελλε να αλλάξει τον κόσμο.

Στην ιστορία του έργου μπαίνει ανάμεσα στη διαμάχη του γέρο Ντοτόρε Μπαρτόλο και του νεότερού του κόμη Αλμαβίβα που μάχονται για το ποιος θα καταφέρει να παντρευτεί την πανέμορφη Ροζίνα. Παρά τις μάταιες προφυλάξεις του Μπαρτόλο ο Φίγκαρο με τα πανέξυπνα τεχνάσματά του καταφέρνει να κερδίσει ο αριστοκράτης κόμης Αλμαβίβα την πανέμορφη Ροζίνα κι ως εκ τούτου στο τέλος να νικήσει ο έρωτας.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Φάνης Μουρατίδης, Δημήτρης Ντάσκας, Ρένος Ρώτας, Νεφέλη Κουλούρη, Μάριος Πετκίδης, Γιάννης Ζαράγκαλης.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή (21.00), Σάββατο (17.45 και 21.00) και Κυριακή (18.00).

Εισιτήρια εδώ.

Ντον Ζουάν – Θέατρο Σημείο

Μετά το ανέβασμά του τη θεατρική περίοδο 2020 – 2021, ο Ντον Ζουάν του Μολιέρου σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Διαμαντή παρουσιάζεται και φέτος στο θέατρο Σημείο. Στην παράσταση, τρεις βιρτουόζοι ηθοποιοί, ο Όμηρος Πουλάκης, η Μάνια Παπαδημητρίου και η Δανάη Παπουτσή ερμηνεύουν όλους τους ρόλου του έργου.

Ο Ντον Ζουάν φτάνει στις ακτές της Σικελίας συνοδευόμενος από τον υπηρέτη του, Σγκαναρέλ, ένα δίδυμο παρόμοιο του Δον Κιχώτη με τον Σάντσο Πάντσα. Εκεί τους προλαβαίνει η Ντόνια Ελβίρα, η γυναίκα που ο Ντον Ζουάν ερωτεύτηκε και έκλεψε από το μοναστήρι που βρισκόταν, για να την εγκαταλείψει στη συνέχεια όταν το πάθος του είχε πια σβήσει. Η Ελβίρα τυχαίνει ψυχρής υποδοχής. Πληγωμένη, ορκίζεται εκδίκηση.

Ο Ντον Ζουάν αδιαφορώντας προχωρά με ακατάβλητο θάρρος σε νέες περιπέτειες· μπλέκει σ’ έρωτες και σε καυγάδες, ζει τη ζωή στο έπακρο, κηρύττοντας ταυτόχρονα επικίνδυνες ιδέες: δεν υπάρχει ούτε Θεός ούτε διάβολος, υπάρχει μόνο ο κόσμος που βλέπουμε και ο ορθός λόγος. Ζούμε μια ζωή, ας τη ζήσουμε λοιπόν καλά, υπόλογοι μόνο στον εαυτό μας, αδιαφορώντας για τη θεία ή την ανθρώπινη δικαιοσύνη.

Ο Ντον Ζουάν, μέσα από μια σειρά επεισοδίων, κωμικών και δραματικών, έρχεται αντιμέτωπος με όλες τις όψεις της ανθρώπινης ζωής, επιμένοντας με ζήλο στις απόψεις του, προκαλώντας τον έρωτα των γυναικών, την οργή των αντρών και το διαρκή σκανδαλισμό του Σγκαναρέλ. Η Ελβίρα επανέρχεται ζητώντας του να μεταμεληθεί και να αλλάξει ζωή αλλά εκείνος παραμένει αμετανόητος, μέχρι τη στιγμή της τελικής κρίσης.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο (20:30), Κυριακή (19:30).

Εισιτήρια εδώ.

Επικίνδυνες σχέσεις – Θέατρο Vault

H Βίκυ Βολιώτη σκηνοθετεί τις Επικίνδυνες Σχέσεις, το διάσημο μυθιστόρημα του Choderlo de Laclos, στην πολυβραβευμένη διασκευή του Christopher Hampton στον πολυχώρο Β΄του θεάτρου Vault σε μία παράσταση ακατάλληλη για ανήλικους θεατές.

Η Μερτέιγ και ο Βαλμόν είναι δύο πανέξυπνοι, πνευματώδεις αλλά αδίστακτοι άνθρωποι που αποφασίζουν να στήσουν ένα παιχνίδι, ένα σχέδιο εκδίκησης, προκειμένου να τιμωρήσουν αυτούς που αμφισβήτησαν την υπεροχή τους. Στη φρενήρη και ερεθιστική πορεία προς την υλοποίηση του σχεδίου τους δεν θα διστάσουν να χρησιμοποιήσουν και να καταστρέψουν αθώους ανθρώπους. Όμως η παρτίδα που παίζουν είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, όχι μόνο για όσους βρίσκονται στο δρόμο τους αλλά και για τους ίδιους.

Οι Επικίνδυνες σχέσεις ανιχνεύουν τους βαθύτερους λόγους που μας οδηγούν στις εκάστοτε πράξεις μας, τα ψυχολογικά κίνητρα και τις διαφορετικές εκφάνσεις τους.

Όλα αυτά σε ένα αφάνταστα κομψό περιβάλλον που δεν ταιριάζει καθόλου με τις σκοτεινές και κρυφές σκέψεις των βασικών ηρώων: Ένας κατάφυτος, πανέμορφος κήπος, μέσα στον οποίο μπορεί να χαθεί κανείς, να κρύψει και να κρυφτεί.

Και στο τέλος οι μάσκες βγαίνουν και η αλήθεια αποκαλύπτεται εκκωφαντικά.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Δημήτρης Αλεξανδρής, Άντρια Ράπτη, Ευσταθία Τσαπαρέλη, Έλενα Τυρέα, Μαριλένα Μπαρταλούτσι.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή και Σάββατο (21.00), Κυριακή (18.00).

Εισιτήρια εδώ.

Το Κουκλόσπιτο – Θέατρο Πορεία

Μετά την Αγριόπαπια, ένα ακόμη έργο του Ίψεν, ένα ακόμη αριστούργημα δραματικής τέχνης αλλά και υπαρξιακής ανάγνωσης του κόσμου ήρθε στο θέατρο Πορεία, σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του, Δημήτρη Τάρλοου. Πρόκειται για το Κουκλόσπιτο, που ο Νορβηγός δραματουργός έγραψε το 1879 και εξερράγη σαν βόμβα στην εποχή του, καθώς με τολμηρό τρόπο πραγματεύεται –ανάμεσα σε άλλα– την τραγική υποκρισία που μπορεί να διαποτίζει έναν γάμο, τα κίβδηλα ιδεώδη, τις συνέπειες της επιπολαιότητας (ακόμη και της αθώας), τα ζωτικά μας ψεύδη, την αλήθεια που, όπως έχει πει ο Όσκαρ Ουάιλντ, «είναι σπάνια καθαρή και ποτέ απλή».

Hygge είναι η έννοια που έχει περάσει προσφάτως κυρίως μέσω της χίπστερ αισθητικής από το σκανδιναβικό στο διεθνές λεξιλόγιο για να περιγράψει ό,τι συνιστά τη γλυκιά θαλπωρή του σπιτιού, το αίσθημα ασφάλειας που αντλούμε από την αγκαλιά ενός αγαπημένου προσώπου, ένα όμορφο περιβάλλον χωρίς προβλήματα και άγχη. Σε ένα τέτοιο σπιτικό έστησε ο συγγραφέας το σκηνικό, μέσα στο οποίο θα καταρρεύσει ο γάμος της Νόρας και του Χέλμερ, όταν η αποκάλυψη ενός ψέματος θα άρει κάθε βεβαιότητα, θα φανερώσει την παντελή έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ τους και τις πραγματικές διαστάσεις της σχέσης τους, οδηγώντας τους στο τέλος της αθωότητας.

Το έργο που διαχρονικά θεωρείται ένα φεμινιστικό μανιφέστο είναι πολλά περισσότερα από αυτό, αφού οι ήρωες που ο Ίψεν έπλασε περίπου ενάμιση αιώνα πριν, μοιάζουν να μην έχουν χάσει ούτε σταγόνα από τη ζωντάνια και τον επαναστατικό τους οίστρο, ενώ τα πάθη τους συνεχίζουν να συνταράζουν τους σημερινούς θεατές, μιας και σε αυτά αναγνωρίζουμε κάτι από τον εαυτό μας.

Στον ρόλο της Νόρας η Λένα Παπαληγούρα και του Τόρβαλντ Χέλμερ ο Γιώργος Χριστοφούλου. Παίζουν ακόμα οι Θανάσης Δόβρης, Κώστας Βασαρδάνης, Βίκυ Κατσίκα, Όλγα Δαλέκου.

Μουσικός επί σκηνής: Κρυσταλία Θεοδώρου (CORNIZA).

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη και Κυριακή 19:00, Πέμπτη και Παρασκευή 20:30, Σάββατο 18:00 και 21:00.

Εισιτήρια εδώ.

Το όνειρο ενός γελοίου – Θέατρο Κιβωτός

Η υπνωτιστική, γεμάτη πνευματική ενέργεια και συμβολισμούς παράσταση της Έφης Μπίρμπα και του Άρη Σερβετάλη, Το όνειρο ενός γελοίου, του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι μετά από μία άκρως επιτυχημένη καλοκαιρινή περιοδεία βρήκε τη χειμερινή θεατρική της στέγη στο Θέατρο Κιβωτός.

Ο Άρης Σερβετάλης υπό την καθοδήγηση της Έφης Μπίρμπα μας ξεναγεί στον κόσμο του Γελοίου του Ντοστογέφσκι, -του Ρώσου δασκάλου της ανθρώπινης ψυχολογίας-, οδηγώντας μας στα μύχια των σκέψεών του, μεταξύ πραγματικού και φανταστικού, αλήθειας και ψευδαίσθησης, ορατού και αόρατου, κωμικού και τραγικού, γελοιότητας και σαλότητας.

Όπως λένε και οι ίδιοι:

«Το όνειρο ενός γελοίου… Το τελευταίο έργο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι ήταν η αφορμή για να εμπλακούμε με την πραγματικότητα ενός ονείρου και την κρισιμότητα του γελοίου.

Ξεκινήσαμε αυτή την όμορφη διαδρομή μέσα στο καλοκαίρι από το ανοιχτό θέατρο του Βύρωνα και συνεχίζουμε μέσα στον χειμώνα στο κλειστό θέατρο Κιβωτός, κάθε Δευτέρα και Τρίτη.

Το ορατό είναι το τσόφλι του αόρατου. Όνειρο και πραγματικότητα συμφύονται με ευχή το ασυνείδητο να γίνει συνειδητό. Το σκοτάδι να φωτιστεί. Το τραύμα να θεραπευτεί. Η αγάπη να γίνει δρόμος.
Προχωράμε μέχρι να βρεθούμε στο κέντρο. Λίγο αριστερά, λίγο δεξιά ψάχνοντας και προσπαθώντας συνεχώς να βρούμε την θέση μας…

Καλή μας αντάμωση.»

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00.

Εισιτήρια εδώ.

Πηγή: Λία Παπαϊωάννου – ladylike.gr

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

- Advertisment -