Η οικονομική ενίσχυση των οικογενειών των ατόμων που απώλεσαν τη ζωή τους στις πυρκαγιές του 2021 στην περιοχή της Βαρυμπόμπης δημοσιεύτηκε, μετά από δύο χρόνια και πλησιάζοντας στις εθνικές εκλογές, στο ΦΕΚ Β’ 1572/14-03-2023.
Συγκεκριμένα αποφασίστηκε η εφάπαξ οικονομική ενίσχυση, ποσού δέκα χιλιάδων ευρώ (10.000,00 €) στους εξής δικαιούχους:
α. Ο σύζυγος θανόντος, από τις πυρκαγιές της 3ης Αυγούστου 2021 στην περιοχή Βαρυμπόμπης Δήμου Αχαρνών και της 5ης έως 9ης Αυγούστου στην περιοχή Δήμου Δωρίδος και εξαιτίας αυτών ή το πρόσωπο με το ο θανών είχε συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.
β. Εάν δεν υπάρχουν τα πρόσωπα της περ. α; οι πλησιέστεροι συγγενείς μέχρι β βαθμού, κατά τη σειρά που θα καλούνταν στην εξ αδιαθέτου διαδοχή, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη αποποιήσεις της κληρονομία του θανόντος.
2. Η εφάπαξ οικονομική ενίσχυση χορηγείται ανεξάρτητα από οποιαδήποτε άλλη τακτική ή έκτακτη οικονομική ενίσχυση ή επίδομα που καταβλήθηκε ή καταβάλλεται για την στήριξη των πληγέντων από τις πυρκαγιές.
3. Η έκτακτη οικονομική βοήθεια δεν εμπίπτει σε καμία κατηγορία εισοδήματος, ορίζεται ως αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη εις χείρας του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α του ν. 4172/2013 (Α’ 167), δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα νομικά πρόσωπα των Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.
Αρμόδια όργανα για την καταβολή της εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης είναι οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Οι Αιτήσεις – Υπεύθυνες δηλώσεις των δικαιούχων υποβάλλονται στη Διεύθυνση Προστασίας Παιδιού και Οικογένειας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η οποία είναι αρμόδια για τη συγκέντρωση των Αιτήσεων – Υπεύθυνων δηλώσεων, τις διασταυρώσεις των υποβληθέντων στοιχείων, τη συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες, την έκδοση αποφάσεων εγκρίσεων δαπάνης.
Το ποσό καταβάλλεται στους δικαιούχους από τη Διεύθυνση Οικονομικής Διαχείρισης του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την έκδοση τακτικού χρηματικού εντάλματος στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων.
Ο ενδιαφερόμενος ή από ο νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός του υποβάλλει στη Διεύθυνση Προστασίας Παιδιού και Οικογένειας της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Αλληλεγγύης σχετική αίτηση – υπεύθυνη δήλωση και τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην παρ. 3, με την οποία γνωστοποιούνται τα ακόλουθα στοιχεία:
α) Πλήρες ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο και μητρώνυμο.
β) Ημερομηνία γέννησης
γ) Σχέση με τον θανόντα (σύζυγος ή πρόσωπο με το οποίο είχε συνάψει σύμφωνο συμβίωσης ή πλησιέστερος συγγενής).
δ) Αριθμό αστυνομικής Ταυτότητας ή αριθμό διαβατηρίου ή άλλου νομιμοποιητικού εγγράφου.
ε) Αριθμό φορολογικού μητρώου.
στ) Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ).
ζ) Στοιχεία λογαριασμού τράπεζας (ΙΒΑΝ) στον οποίο είναι κύριοι δικαιούχοι ή συνδικαιούχοι και φωτοαντίγραφο αυτού.
η) απόφαση αρμόδιου δικαστικού οργάνου για ορισμό δικαστικού συμπαραστάτη, σε περίπτωση δικαιούχου ατόμου που τελεί υπό καθεστώς δικαστικής συμπαράστασης.
θ) απόφαση αρμοδίου δικαστικού οργάνου στην οποία να ορίζεται ο έχων την επιτροπεία – επιμέλεια, σε περίπτωση δικαιούχου ανήλικου που τελεί υπό καθεστώς επιτροπείας – επιμέλειας.
2. Στις περ. η) και θ) της παρ. 1, η αίτηση – υπεύθυνη δήλωση υποβάλλεται από το δικαστικό συμπαραστάτη, ή το φυσικό πρόσωπο που έχει με δικαστική απόφαση την επιτροπεία – επιμέλεια των ανήλικων, αντίστοιχα.
Δείτε το σχετικό έγγραφο: