11.4 C
Athens
3 Δεκεμβρίου 2021
spot_img
ΑρχικήHOT STORYΤΕΛΟΣ εποχής για την ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Άγνωστη η τύχη των υποσχέσεων...

ΤΕΛΟΣ εποχής για την ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Άγνωστη η τύχη των υποσχέσεων για τον Προαστιακό στους κατοίκους του δήμου Φυλής

- Advertisement -

Στα χέρια της ιταλικής «Ferrovie delo stato Italiane» θα περάσει και τυπικά την Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το σημερινό της καθεστώς. Η μετάβαση στην… ιδιωτική εποχή του ελληνικού σιδηροδρόμου θα γίνει στο περιθώριο του πρώτου Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Ιταλίας που πραγματοποιείται στην Κέρκυρα και θα περιλαμβάνει τιμές στο ανώτατο επίπεδο πολιτικών ηγετών, που είναι οι πρωθυπουργοί των δυο χωρών.

- Advertisement -

Την Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου αποχωρεί και ουσιαστικά το Δ.Σ της εταιρίας ενώ την επόμενη η ιταλική εταιρία θα ορίσει τα μέλη που θα απαρτίζουν το νέο συμβούλιο. Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ υποδέχονται την αλλαγή σκυτάλης με μια 24ωρη γενική απεργία την Πέμπτη, ημέρα κατά την οποία δε θα κυκλοφορήσει κανένα δρομολόγιο του ΟΣΕ και του Προαστιακού.

- Advertisement -
- Advertisement -

 «Ανέξοδες» υποσχέσεις για τον Προαστιακό

Στο μεταξύ, κύκλοι της εταιρίας χαρακτηρίζουν «επιταγές χωρίς αντίκρισμα» τις υποσχέσεις που έδωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών στους κατοίκους του δήμου Φυλής όσον αφορά στα δρομολόγια του Προαστιακού. Η ιταλική εταιρία δεσμεύεται μόνο για τα υπάρχοντα δρομολόγια ενώ η επιδότηση των 50.000.000 ευρώ που δίνει το κράτος αφορά μόνο στις άγονες γραμμές, γεγονός που σημαίνει ότι οποιαδήποτε αύξηση δρομολογίων θα πρέπει είτε να είναι κερδοφόρα για την εταιρία, είτε να επιδοτηθεί εξτρά από τον κρατικό κορβανά.

Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες εξελίξεις θα εξαρτηθούν από τις επιλογές των νέων ιδιοκτητών και θα τεθούν υπό τη δαμόκλειο σπάθη του κέρδους ενώ το μόνο που μπορεί να υλοποιηθεί (χωρίς κόστος) είναι η επαναφορά του τερματικού σταθμού στα Άνω Λιόσια (αντί στο ΣΚΑ) όσον αφορά στο δρομολόγιο προς αεροδρόμιο.

Το επόμενο διάστημα η λειτουργία του προαστιακού σταθμού στο Ζεφύρι

Εξάλλου, σε περίπου ένα μήνα αναμένεται να δοθεί στο επιβατικό κοινό και ο σταθμός του Προαστιακού στο Ζεφύρι, έργο που επιθεώρησε στις αρχές Αυγούστου (σε μια προσπάθεια να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις των κατοίκων της Φυλής από τις αλλαγές στα δρομολόγια) ο υπουργός Μεταφορών.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε, ότι ο σταθμός του Ζεφυρίου στηρίχθηκε ως αίτημα και ξεκίνησε από τους πρώην δημάρχους του Ζεφυρίου αλλά με την ίδρυση του αντίστοιχου στα Άνω Λιόσια και επειδή δεν έγιναν οι κατάλληλες ενέργειες, οδηγήθηκε στην ακύρωσή του, με αποτέλεσμα να χαθεί οποιαδήποτε ελπίδα να κατασκευαστεί. Σύμφωνα, εξάλλου, με πληροφορίες, ήταν θέμα χρόνου να έκλειναν οι «τρύπες» και να έμπαινε η οριστική ταφόπλακα για το έργο.

Αρχές του 2013, ο τότε δήμαρχος Φυλής Δημήτρης Μπουραΐμης μαζί με τον αντιδήμαρχο Ζεφυρίου Γιώργο Ραφτέλη ζήτησαν επίμονα να ενεργοποιηθεί εκ νέου η κατασκευή του σταθμού στο Ζεφύρι και, παρά το γεγονός ότι ο πρώην πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος ήταν αρχικά αρνητικός, τελικά μεταπείστηκε και βρήκε τρόπο να το εντάξει στο έργο του εμπορευματικού σταθμού του Θριασίου. Μάλιστα, περιελάμβανε όλα τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα του επέτρεπαν να μπει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Έτσι, στις 10 Απριλίου 2013, το Δ.Σ της ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στην κατακύρωση του διαγωνισμού του έργου που αφορά στην «Κατασκευή Β’ λειτουργικής φάσης συγκροτήματος Θριασίου και κατασκευή Σιδηροδρομικού Σταθμού Ζεφυρίου» και ανάδοχος ορίστηκε η κοινοπραξία «Ακτωρ-Alstom Transport». Το συνολικό έργο ήταν προϋπολογισμού 122.193.000 ευρώ, με χρονοδιάγραμμα 36 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και χρηματοδοτήθηκε από τα ΠΕΠ Αττικής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Στο αντικείμενο εργασιών περιλαμβάνονταν έργα υποδομής των γραμμών, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης του συνόλου των γραμμών, προμήθεια γερανογεφυρών και του μηχανολογικού εξοπλισμού, καθώς και η κατασκευή των κτιριακών έργων που είναι αναγκαία για τη λειτουργία του συγκροτήματος.

Σε αυτό, κατ΄ εξαίρεση όπως αναφέρθηκε, συμπεριελήφθη και η κατασκευή ενός νέου Προαστιακού Σταθμού με την ονομασία «ΖΕΦΥΡΙ», μεταξύ των σταθμών ΣΚΑ ΑΧΑΡΝΑΙ και ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, ο οποίος θα εξυπηρετούνταν από τη γραμμή Αθήνα-Κιάτο.

Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες

Παράλληλα, νέα ηλεκτρονική υπηρεσία θέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη διάθεση του επιβατικού κοινού, βάσει της οποίας οι επιβάτες θα μπορούν από κινητό τηλέφωνο να εκδίδουν εισιτήριο από οποιοδήποτε σημείο, ακόμη και δέκα λεπτά πριν από το ταξίδι τους, ουσιαστικά πριν από την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας.

Μέσω της νέας εφαρμογής, προς το παρόν διαθέσιμης μόνο σε λειτουργικό Android, οι επιβάτες θα μπορούν να αποθηκεύουν τα εισιτήριά τους σε εφαρμογές πορτοφολιού, σε μορφή passbook, έχοντάς τα διαθέσιμα ακόμη και όταν βρίσκονται εκτός σύνδεσης  (offline). Από το τέλος Σεπτεμβρίου θα είναι διαθέσιμη η εφαρμογή έκδοσης εισιτηρίων για τους επιβάτες που χρησιμοποιούν συσκευές οι οποίες λειτουργούν με λειτουργικό IOS (συσκευές apple).

Ο έλεγχος των εισιτηρίων στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα θα γίνεται με νέες συσκευές που θα έχει στη διάθεσή του το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ηλεκτρονικά πάνω στην αμαξοστοιχία και θα παρέχεται η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου από κλειστούς σταθμούς και πάνω στο τρένο, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Τη νέα εφαρμογή, οι κάτοχοι κινητών Android Μπορούν να την κατεβάζουν από το google play.

 

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

- Advertisment -