KARTERIS KENTRIKIKARTERIS KENTRIKI

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

H αποστολή του Εκπαιδευτικού. Άρθρο του Κυριάκου Περιμένη

22/10/2010 08:51
4 '
ΕΛΤΑΕΛΤΑ
ΙΝΕΠΑΚΙΝΕΠΑΚ

Κυριάκος ΠεριμένηςΣήμερα το πρόβλημα της Παιδείας είναι πολύ σοβαρό και έχουμε όλοι το μερίδιο της ευθύνης γι’ αυτό, είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι. Έχουμε υποχρέωση να μην επιδιώκουμε το ατομικό συμφέρον, να μην παραβαίνουμε τους ηθικούς κανόνες ζωής, γραπτούς και άγραφους, αλλά να προτάσσουμε του ατομικού συμφέροντος το κοινό συμφέρον. Το έργο του Εκπαιδευτικού είναι μεγάλο ή τουλάχιστον πρέπει να είναι μεγάλο όσο μεγάλη είναι η σημασία του για τη ζωή και την πρόοδο της Πατρίδας μας.

LOUMAKIS ORIZONTIALOUMAKIS ORIZONTIA
TELETES THOMAS ORIZONTIATELETES THOMAS ORIZONTIA

 

Όσο σπουδαίο είναι όμως το έργο ενός Εκπαιδευτικού άλλο τόσο είναι δύσκολο. Όμως ο Εκπαιδευτικός έχει σαν αποστολή να προχωράει πέραν αυτών των δυσκολιών. Έχει στα χέρια του την διάπλαση της ψυχής και του χαρακτήρα των παιδιών μας δηλαδή τη ζωή και το μέλλον της χώρας μας. Με τη βοήθεια και την άοκνη προσπάθεια των γονέων, έχει σαν ιερή αποστολή να δημιουργήσει το κάθε παιδί, τον κάθε μαθητή του, σε άνθρωπο με κοινωνική ευαισθησία και γνώσεις που θα του επιτρέψουν να σταθεί μόνος του στα δικά του πόδια και να δημιουργήσει αργότερα εφάμιλλη αν όχι καλύτερη οικογένεια από αυτήν που γαλουχήθηκε.

Τα ελληνόπουλα περιμένουν από τον Εκπαιδευτικό, όχι μόνο τη μετάδοση της γνώσης, αλλά κυρίως τη συμπαράσταση του στην κρισιμότερη ηλικία τους. Περιμένουν το παράδειγμα, το πρότυπο, το οποίο μόνον η προσωπικότητα του δασκάλου μπορεί να προσφέρει σε αυτά. Μέσα στην κλυδωνιζόμενη από πολλά κακά και επικίνδυνα ρεύματα εποχή μας, ζητούν να βρουν στο πρόσωπο του δασκάλου τους, το φορέα των αιωνίων ιδανικών, στα οποία θα μπορέσουν να θεμελιώσουν με ασφάλεια τη ζωή τους και τη ζωή των παιδιών τους.

Και εμείς οι Εκπαιδευτικοί, διαπιστώνουμε μία αδυναμία, ως προς την κατάρτιση των γνώσεων των μαθητών. Διαπιστώνουμε μία εκτροπή από την ορθή κατεύθυνση ως προς την έκφραση της ψυχής και του χαρακτήρα των νέων. Είναι ανάγκη να δούμε κατά πρόσωπο την αλήθεια. Πρέπει και είναι επιτακτική ανάγκη, να κατανοήσουμε, ότι το αξίωμά μας είναι λειτούργημα και όχι επάγγελμα. Δεν πρέπει λοιπόν να αποτιμούμε το έργο μας σε οποιαδήποτε αξία Ευρώ. Μόνο όταν συνειδητοποιήσουμε ότι προσφέρουμε λειτούργημα, θα μπορέσουμε να διαμορφώσουμε το μέλλον των νέων μας.

Πρέπει να ασχοληθούμε με τους νέους. Πρέπει να θυμηθούμε τα αισθήματα, την έκφραση της ψυχής, το δέος που αισθανόμασταν όταν συναντούσαμε εμείς μετά από χρόνια το δάσκαλό μας, τον Καθηγητή μας. Ο Εκπαιδευτικός πρέπει να ασχοληθεί με τομείς, που είναι σπουδαιότερης σημασίας από τον τομέα των γνώσεων. Πρέπει να ασχοληθεί με τη διάπλαση της ψυχής και με τη διάπλαση του χαρακτήρα του παιδιού. Πρέπει να συνεργαστεί με τους γονείς και να διδάξει τους γονείς, τον τρόπο χειρισμού των παιδιών τους. Το δράμα σήμερα είναι δράμα και του Σχολείου και της οικογένειας. Έσπασε το ομοτράπεζο, έσπασε και στο δάσκαλο η συναίσθηση της ιερότητας του αξιώματος και κινδυνεύουμε. Και οι νέοι με το μοναδικό τρόπο που μπορεί να σωθούν είναι, όταν η οικογένεια επανέλθει στη σωστή θέση απέναντι στα παιδιά και ο Εκπαιδευτικός στη σωστή θέση, του πλάστη και χαράκτη της ψυχής των νέων.

Ο Εκπαιδευτικός έχει υποχρέωση, στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και στις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου, να αναλύσει στους μαθητές του βασικά θέματα υποχρεώσεων και δικαιωμάτων. Γιατί αυτοί θα είναι οι άνθρωποι που θα αναλάβουν τις ευθύνες, για να χαράξουν τον δρόμο του κοινωνικού συνόλου. Πρέπει να δώσουν τις σωστές θέσεις, όχι διδάσκοντας πολιτική, αλλά διδάσκοντας τους, τι είναι αυτό που λέγεται κοινωνία, πως λειτουργεί, ποια είναι η θέση του καθένα μας προς το σύνολο. Αν αυτό γίνει, τότε ο Εκπαιδευτικός είναι βέβαιος ότι εκτός από γράμματα προσέφερε και κοινωνική αγωγή και έδωσε στην κοινωνία ψυχικά υγιή και ώριμα άτομα.

Δεν είναι τυχαίο που οι Εκπαιδευτικοί αποκαλούνται «οι δεύτεροι γονείς» για τους μαθητές τους. Γι’ αυτό οι Εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν τη θέση και το ρόλο και του γονέα και του δασκάλου. Με λίγα λόγια, ο Εκπαιδευτικός πρέπει να δώσει τον εαυτό του, εάν θέλει να δρέψει τους καρπούς των κόπων του, που δεν είναι τίποτα άλλο, από επιτυχημένους ανθρώπους, που θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στην οποιαδήποτε αντιξοότητα βρεθεί μπροστά τους.

* Ο Κυριάκος Περιμένης είναι Προϊστάμενος 5ου Γραφείου Δ/θμιας Εκπ/σης Γ’ Αθήνας

MYSTERY POT PROTIMYSTERY POT PROTI
Κοινοποιήστε την ανάρτηση: