KARTERIS KENTRIKIKARTERIS KENTRIKI

ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ

6ο Γυμνάσιο Πετρούπολης: Μαθητές διαμορφώνουν τον χάρτη με τα δικαιώματα των παιδιών

13/07/2022 07:39
2 '
6ο Γυμνάσιο Πετρούπολης: Μαθητές διαμορφώνουν τον χάρτη με τα δικαιώματα των παιδιών
ΕΛΤΑΕΛΤΑ
ΙΝΕΠΑΚΙΝΕΠΑΚ

Με όμορφο, παιγνιώδη τρόπο και υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς τους, φιλολόγου Παναγιώτης Αλεξοπούλου, μαθητές της Α΄Γυμνασίου στο 6ο Γυμνάσιο Πετρούπολης, επιχείρησαν να περιγράψουν και να διαμορφώσουμε μέσα από εργασίες τους, τα  δικαιώματα των παιδιών.

LOUMAKIS ORIZONTIALOUMAKIS ORIZONTIA
TELETES THOMAS ORIZONTIATELETES THOMAS ORIZONTIA

Το θέμα αφορούσε συγκεκριμένα στην πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση των μαθητών/-τριων σχετικά με τα Δικαιώματά τους με ελκυστικό, παιγνιώδη και δημιουργικό τρόπο. Η βασική ιδέα συνίσταται στον χωρισμό των μαθητών/-τριων σε ομάδες και στην ανάθεση αποστολών με στόχο να γνωρίσουν τα δικαιώματα, να δημιουργήσουν υλικό γι’ αυτά και κατόπιν να συζητήσουν σε βάθος το περιεχόμενο των δικαιωμάτων.

Χάρτης Δικαιωμάτων

• «Σπίτι μου σπιτάκι μου» (κατάλληλο βιοτικό επίπεδο)

• «Στην υγειά μας ρε παιδιά» (φροντίδα υγείας)

• «Να είσαι γονιός θέλει τρόπο» & «Κάποια παιδιά χρειάζονται και μια δεύτερη οικογένεια»

• «Ίσες και ίσοι η μόνη λύση» & «Μαζί χωράμε παντού» (ίσες ευκαιρίες στα παιδιά με αναπηρία)

• «Θέλει τέχνη η ξεκούραση» (ελεύθερος χρόνος)

• «Το ξύλο ΔΕΝ βγήκε από τον Παράδεισο» (προστασία από τη βία)

«Είμαι παιδί, όχι δούλος κανενός!» (όχι την παιδική εργασία)

• «Δεν σας περνάει απ’ το μυαλό, αλλά έχω ιδιωτική ζωή κι εγώ»

• «Σου μιλάω, μ’ ακούς;» (δικαίωμα ελεύθερης έκφρασης)

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

• Ευαισθητοποίηση στα Δικαιώματα του Παιδιού

• Βιωματική προσέγγιση των δικαιωμάτων

• Ενθάρρυνση των μαθητών/-τριων να τα γνωρίζουν, να τα υπερασπίζονται, να τα διεκδικούν.

• Καλλιέργεια πρωτοβουλίας

• Παροχή ευκαιριών για συνεργασίες μεταξύ τους

• Παροχή ευκαιριών για δημιουργική έκφραση

• Υιοθέτηση καλών πρακτικών στην καθημερινή διδακτική πράξη

• Άσκηση σε εναλλακτικούς τρόπους μάθησης

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και συμμετέχουν σε εργαστήρια. Η βασική μέθοδος υλοποίησης είναι η βιωματική μέσα από την ανάληψη διαφορετικών αποστολών (projects), με όρους συνεργασίας που ευνοούν τον διάλογο μεταξύ των συμμετεχόντων για λήψη αποφάσεων και προώθηση της ροής του προγράμματος.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ

  • Νεοελληνική Γλώσσα: Παραγωγή γραπτού λόγου, σύνταξη ποικίλων κειμενικών ειδών, συμμετοχή σε δραματοποιήσεις (σύνταξη σεναρίων), συμμετοχή σε διαλογικές συζητήσεις σχετικές με τα δικαιώματα.
  • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή: Αναφορά στην έννοια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με έμφαση στο άρθρο 12 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
  • Πληροφορική / Νέες Τεχνολογίες: Χρήση νέων τεχνολογιών για επικοινωνία και δημιουργία ψηφιακών τεχνημάτων.
  • Εικαστικά: Δημιουργία κολάζ, συνθέσεων, ζωγραφικών αναπαραστάσεων
  • Ξένες Γλώσσες: Ενδεικτικά αναφέρεται πρόσβαση στον Ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με τα Δικαιώματα του Παιδιού.
  • Γεωγραφία: Νοερό ταξίδι με τη βοήθεια χαρτών αλλά και ντοκιμαντέρ σε χώρες ανά τον κόσμο που η θέση των παιδιών στην κοινωνία δεν είναι δεδομένη.

Μπορείτε να δείτε το βίντεο με τις εργασίες των παιδιών στην παρακάτω διεύθυνση:

https://vimeo.com/723443326

MYSTERY POT PROTIMYSTERY POT PROTI
Κοινοποιήστε την ανάρτηση: