11.4 C
Athens
4 Οκτωβρίου 2022
spot_img
ΑρχικήHOT STORYΤι συμβαίνει με την επέκταση του μετρό στο Ίλιον και γιατί είναι...

Τι συμβαίνει με την επέκταση του μετρό στο Ίλιον και γιατί είναι εξαιρετικά πρόωρη η αναφορά στα Άνω Λιόσια

- Advertisement -
- Advertisement -

Τη “βεντάλια” για τις (πολύ) μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό άνοιξε, κατά τα φαινόμενα, το υπουργείο Μεταφορών και δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι οι λόγοι είναι πολιτικοί. Η δαμόκλειος σπάθη του ανασχηματισμού βρίσκεται πάνω από τα κεφάλια όλων των μελών της κυβέρνησης – ακόμα και των υπεράνω πάσης υποψίας – τα οποία έχουν αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να επιδείξουν έργο.

- Advertisement -
- Advertisement -

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσουν, καλά γνωρίζοντες, τα πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με τη μελλοντική επέκταση του μετρό στα δυτικά και νότια προάστια της Αθήνας, που έχει ξεκινήσει να επεξεργάζεται η Αττικό Μετρό. Όχι, ασφαλώς, γιατί δεν ισχύουν. Αλλά γιατί είναι τόσο, μα τόσο μακρινά, που μπορεί να παραμείνουν απλώς σχέδια επί χάρτου.

«Γεφύρι της Άρτας» η επέκταση της Γραμμής 2 προς ‘Ιλιον

Τα σχέδια που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη ωριμότητα αφορούν στην επέκταση της Γραμμής 2 από την Ανθούπολη προς το Ίλιον με την κατασκευή τριών νέων σταθμών. Πρόκειται για τους σταθμούς Παλατιανή, στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας, Ίλιον, στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών και Άγιος Νικόλαος, στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθίας, με κόστος που υπολογίζεται σε περίπου 350.000.000 ευρώ.

Ο δήμαρχος Ιλίου Νίκος Ζενέτος δίνει, χρόνια τώρα, πραγματικό αγώνα για να πείσει τους κυβερνώντες σχετικά με την ανάγκη να προχωρήσει άμεσα το έργο, καθώς οι συγκοινωνιακές, τοπογραφικές και γεωλογικές μελέτες είναι κάτι παραπάνω από ώριμες, ενώ η δημιουργία των τριών σταθμών θα εξυπηρετήσει την πλειονότητα των, περίπου 350 χιλιάδων κατοίκων, του Ιλίου, των Αγίων Αναργύρων, του Καματερού και της Πετρούπολης. Όλα αυτά τα χρόνια, ωστόσο, σκοντάφτει αφενός στον πολιτικό ρεβανσισμό (είναι γνωστή η κόντρα του με τον Χρήστο Σπίρτζη), αφετέρου στον μεγάλο ασθενή: τη χρηματοδότηση. Το έργο ουδέποτε εντάχθηκε σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα, συνεπώς οποιαδήποτε άλλη «δυσκολία» εμφανίζεται (όπως η ύπαρξη στοών που απλώνονται σε απόσταση χιλιομέτρων) θεωρείται απλώς ως δικαιολογία.

Μόλις πρόσφατα, εξάλλου, ανακοινώθηκε ότι η επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον θα επιδιωχθεί να κατασκευαστεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο, δηλαδή στο ΕΣΠΑ 2021-2027, με την αίρεση φυσικά ότι θα ενταχθεί σε κάποιο επιχειρησιακό πρόγραμμα και να εγκριθεί η χρηματοδότηση.

Στο «κάδρο» μπαίνουν και τα Άνω Λιόσια

Και ενώ δεν έχει προχωρήσει κατ΄ ελάχιστον το επιχειρησιακό μέρος της γραμμής 2 προς το Ίλιον, αίφνης δόθηκαν πληροφορίες ότι σχεδιάζεται η επέκταση της… επέκτασης προς τα Άνω Λιόσια. Ο σχεδιασμός δεν είναι καινούριος, αφού ήδη από τον Ιούνιο του 2019, είχε ανακοινωθεί η προκήρυξη του διαγωνισμού για της μελέτες που αφορούσαν τα τμήματα Ανθούπολη – Παλατιανή και Άγιος Νικόλαος (Ίλιον) – Άνω Λιόσια. Ωστόσο, οι μελέτες έγιναν μόνο για το τμήμα μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και αυτό γιατί ο διαγωνισμός αφορούσε το όλον και όχι μεμονωμένα τμήματα.

Να σημειωθεί, ότι η επέκταση Άγιος Νικόλαος (Ίλιον) – Άνω Λιόσια περιλαμβάνει 2 σταθμούς: στο Καματερό, στην πλατεία που περικλείεται από τις οδούς Κονιτοπούλου, Βασ. Γεωργίου Β’ και Θεσσαλονίκης και Άνω Λιόσια, σε οικόπεδο επί της οδού Προμηθέως, πλησίον του σταθμού του Προαστιακού.

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

- Advertisment -