11.4 C
Athens
6 Μαΐου 2021
Αρχική HOT STORY Βήμα... ολοταχώς για τη γραμμή 2 του μετρό προς Ίλιον. Πιθανή σε...

Βήμα… ολοταχώς για τη γραμμή 2 του μετρό προς Ίλιον. Πιθανή σε ένα χρόνο η προκήρυξη διαγωνισμού

- Advertisement -
- Advertisement -

Φως στο βάθος του τούνελ για τους κατοίκους του Ιλίου αρχίζει να αχνοφέγγει στο θέμα του μετρό, καθώς για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, δείχνει να υπάρχει η πολιτική βούληση, προκειμένου να βρεθεί χρηματοδοτικό υπόβαθρο και να προχωρήσει η υλοποίησή του.

- Advertisement -
- Advertisement -

Αν και σε ιδιαίτερα προχωρημένο στάδιο με ολοκληρωμένες τοπογραφικές εργασίες, γεωτεχνικές/γεωφυσικές μελέτες, καθώς και προκαταρκτική μελέτη χάραξης του έργου και χωροθέτησης των κατασκευών (σταθμών και φρεάτων), η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό στο Ίλιον σάπιζε στα «υπόγεια» του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εξαιτίας μιας πολιτικής κόντρας.

Με την ανάληψη των καθηκόντων του Κώστα Καραμανλή στο τιμόνι του Υπουργείου, ένα από τα πρώτα άτομα που τον επισκέφθηκαν προκειμένου να το ξεμπλοκάρει, ήταν ο δήμαρχος Ιλίου Νίκος Ζενέτος. Τότε, ο κ. Καραμανλής ζήτησε πίστωση χρόνου μέχρι να τοποθετήσει τις νέες διοικήσεις στους Οργανισμούς που ελέγχουν το μετρό, όπερ και εγένετο. Το κατοπινό διάστημα ακολούθησαν νέες επαφές για το θέμα, αυτή τη φορά συμπεριλαμβανομένων των δημάρχων Πετρούπολης Στέφανου Βλάχου και Αγίων Αναργύρων-Καματερού Σταύρου Τσίρμπα, καθώς η επέκταση της γραμμής στο Ίλιον με τρεις σταθμούς (Παλατιανή- Ίλιον- Άγιος Νικόλαος) εξυπηρετούσε μια μεγάλη μερίδα κατοίκων και των δυο αυτών Δήμων.

Η έλλειψη χρηματοδοτικού εργαλείου πάνω στο οποίο θα «κούμπωνε» η εξέλιξη του έργου αποτελούσε ένα σημαντικό πρόβλημα, για αυτό και έγκυρες πηγές της ΣΤΑΣΥ επέμεναν ότι, παρά την ωριμότητά του, θα ήταν πολύ δύσκολο να υλοποιηθεί. Λογάριασαν, ωστόσο, χωρίς τον… πολιτικό ξενοδόχο. Η δαμόκλειος σπάθη του ανασχηματισμού, η πολιτική πίεση στον Κώστα Καραμανλή να επιδείξει έργο, η ωριμότητα των μελετών, το μικρό κόστος υλοποίησής του και η επιμονή του Νίκου Ζενέτου έφεραν το πολυπόθητο αποτέλεσμα.

Λίγο καιρό πριν, ο υπουργός Μεταφορών είχε αναφέρει στη Βουλή ότι“στόχος είναι το έργο της επέκτασης να είναι έτοιμο για δημοπράτηση στην επόμενη προγραμματική περίοδο, δηλαδή στο ΕΣΠΑ 2021-2027, με την αίρεση φυσικά να ενταχθεί σε κάποιο επιχειρησιακό πρόγραμμα και να εγκριθεί η χρηματοδότηση. Αυτό που απομένει για να μπορέσει το έργο να μπει σε σειρά υλοποίησης είναι να συνταχθούν οι προδιαγραφές και τα τεύχη δημοπράτησης για να γίνει ο διαγωνισμός των υπόλοιπων τεχνικών μελετών της επέκτασης”.

Πριν δυο ημέρες εξάλλου, σε διαδικτυακή εκδήλωση του Economist για τη χρηματοδότηση προς την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, ήταν σε θέση να εκφράσει και την εκτίμηση ότι στα τέλη του 2021 θα μπορεί να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός, με προϋπολογισμό 350 εκ. ευρώ. Όπως σημείωσε, η επέκταση της γραμμής 2 προς Δυτική Αττική, με δύο νέους σταθμούς στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον που θα εξυπηρετούν πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα, είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο.

Μένει να φανεί λοιπόν αν και πότε θα μπει και στο στάδιο της υλοποίησης.

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

- Advertisment -