11.4 C
Athens
21 Απριλίου 2021
Αρχική HOT STORY Σχέδια αναβίωσης παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών σε Αγίους Αναργύρους και Άνω Λιόσια φέρνει...

Σχέδια αναβίωσης παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών σε Αγίους Αναργύρους και Άνω Λιόσια φέρνει η αξιοποίηση στο παλιό αμαξοστάσιο του ΟΣΕ

- Advertisement -
- Advertisement -

Την όρεξη για… γενικότερες αναβιώσεις παλαιών σιδηροδρομικών γραμμών στην περιοχή της Δυτικής Αττικής φαίνεται πως άνοιξε η εξαγγελία της αξιοποίησης για το παλιό αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στους Αγίους Αναργύρους και η μετατροπή του σε Τεχνολογικό Πάρκο και Μουσείο Ρομποτικής στο απώτερο μέλλον.

- Advertisement -
- Advertisement -

Το αμαξοστάσιο με τα λεωφορεία του ΟΣΕ, που κυριαρχούσαν κάποτε στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας και τώρα αναπαύονται, κουρασμένα πια, περίπου 500 μέτρα μακριά από την κεντρική πλατεία της πόλης, αποτελεί – ως φαίνεται – την απαρχή για να βγουν από τα συρτάρια των αρμόδιων Υπουργείων ξεχασμένοι και πολυκαιρισμένοι σχεδιασμοί.   

Όπως η ενεργοποίηση της παλιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 2,5 χιλιομέτρων, που θα συνδέει το Πάρκο Τρίτση και το Τεχνολογικό Πάρκο με τον Σταθμό Λαρίσης και η οποία που βρίσκεται τώρα εν αχρηστία. Εγχείρημα το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται οσονούπω με προγραμματική σύμβαση μεταξύ του ΟΣΕ και του Δήμου Αγίων Αναργύρων-Καματερού.

Απαραίτητη προϋπόθεση, βέβαια, για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδιασμού με την επαναλειτουργία της συγκεκριμένης γραμμής, είναι να ξεπεραστούν προβλήματα που έχουν σχέση με τη δυνατότητα σύνδεσης με τον τετραπλό διάδρομο. Από τους Αγίους Αναργύρους και μέχρι σχεδόν τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας, η γραμμή είναι είτε υπογειοποιημένη, είτε υπογειοποιείται.

Διαφορετικά υπάρχει και το… τραμ

Εναλλακτικά, υπάρχει από το 2005 μελέτη  του ΕΜΠ για τον ΟΑΣΑ και η οποία προέβλεπε μία γραμμή Τραμ που ξεκινούσε από τα Άνω Λιόσια και, χρησιμοποιώντας την παλιά σιδηροδρομική γραμμή μέχρι τους Αγίους Αναργύρους, κατέληγε στο σταθμό Μετρό Κάτω Πατήσια. Η διάρκεια της διαδρομής από τα Άνω Λιόσια είχε υπολογιστεί σε περίπου 17 λεπτά.

 Στην επιφάνεια ξανά η γραμμή Λιόσια-Ελευσίνα

Την ίδια στιγμή, ένα ακόμη ξεχασμένο έργο φαίνεται να παίρνει σάρκα και οστά και αφορά την ενεργοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Άνω Λιόσια –Ελευσίνα –Μέγαρα. Το 2018 είχε υπογραφεί σχετικό μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και των ΕΛΠΕ, ενώ η  Asprofos είχε αναλάβει την εκπόνηση των σχετικών μελετών.

Το συγκεκριμένο έργο είχε κομίσει στις βαλίτσες του και ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, όταν είχε επισκεφθεί τα Άνω Λιόσια, με αφορμή τα εγκαίνια του νέου κτιρίου της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Δυτικής Αττικής, σε εγκαταστάσεις που δημιούργησε με δικές του δαπάνες ο Δήμος Φυλής.

Πρόκειται για την αναβάθμιση  της παλιάς  γραμμής που συνδέει τα Άνω Λιόσια, τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και συνεχίζει προς Μέγαρα και Κόρινθο. Το έργο κρίνεται σημαντικό λόγω της αλματώδους ανάπτυξης του Θριάσιου Πεδίου αλλά και της ανάγκης σύνδεσης της Ελευσίνας  με μέσο σταθερής τροχιάς. Η γραμμή θα εκτελεί δρομολόγια προαστιακού τύπου και θα συνδέσει την Δυτική Αττική με το δίκτυο ΜΣΤ της πρωτεύουσας.

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

- Advertisment -