Στη χρηματοδότηση με 2 δις € από το Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε η λειτουργία νέας γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου (ή τραμ), μήκους 36 χιλιομέτρων που θα συνδέσει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα.
Η πρόταση, που είχε γίνει σε παρελθόντα χρόνο από τον δήμαρχο Φυλής Χρήστο Παππού προκειμένου να αξιοποιηθεί η παλαιά σιδηροδρομική γραμμή Πειραιώς- Αθηνών-Κορίνθου, βρήκε ευήκοα ώτα στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όπου στηρίχθηκε θερμά από τον Αντιπρόεδρο της Βουλής και βουλευτή Δυτικής Αττικής Θανάση Μπούρα.
Σημαντικό στοιχείο στην ένταξη του έργου στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης αποτέλεσε μελέτη που είχε εκπονήσει το 2005 το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Στην εισήγησή του, ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής ανέφερε ότι η δημιουργία της γραμμής θα ενώσει, αποτελεσματικότερα, από πλευράς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τη Δυτική Αττική με την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων στη Δυτική Αττική.
Την ικανοποίηση του εξέφρασε ο Δήμαρχος Φυλής Χρήστος Παππούς, ο οποίος ευχαρίστησε θερμά τους κ.κ Καραμανλή και Μπούρα. «Με τον τρόπο αυτό αξιοποιείται το εθνικό κεφάλαιο της σιδηροδρομικής γραμμής προς όφελος των συμπολιτών μας. Ωστόσο στις προτάσεις μας είναι να συνδεθεί η γραμμή, αν δεν είναι δυνατό με την Αθήνα, όπου βρίσκεται το εξαιρετικό αρχιτεκτόνημα του σταθμού Πελοποννήσου, τουλάχιστον μέχρι τους Αγίους Αναργύρους, με ενδιάμεσους σταθμούς το Ζεφύρι, το Καματερό, το Κέντρο Αποκατάστασης Αναπήρων και το Πάρκο Τρίτση. Έχουμε επίσης προτείνει στοιχεία ενεργειακής καινοτομίας, όπως π.χ. την κίνηση των συρμών με ηλιακή ενέργεια ή υδρογόνο, κάτι που δεν απαιτεί την κατασκευή δικτύου ηλεκτροφόρων καλωδίων. Σε κάθε περίπτωση είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε το έργο μελετητικά ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο χρειαστεί», δήλωσε ο κ. Παππούς.
Σιδηροδρομική γραμμή Πειραιά – Πάτρας (μετρική)
Η Σιδηροδρομική γραμμή Πειραιά – Πάτρας ήταν μία μετρική σιδηροδρομική γραμμή που ένωνε την Αθήνα με την Κόρινθο και την Πάτρα. Κατασκευάστηκε το 1884 και καταργήθηκε ολοκληρωτικά το 2007, με την κατασκευή της γραμμής Αεροδρομίου-Πάτρας.
Το 2005, με το κλείσιμο των σταθμών Πειραιά και Αθήνας, η γραμμή συνέχισε να συνδέει τους Αγ. Αναργύρους με την Πάτρα με 8 ζεύγη καθημερινά, ενώ από τον Δεκέμβριο του 2005 τα τρένα από την Πάτρα τερμάτιζαν πλέον στο Νέο Σ.Σ. Κορίνθου.
Οι κυριότεροι σταθμοί της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής ήταν οι εξής:
- Πειραιάς
- Αθήνα-Πελοποννήσου, ανταπόκριση με ΣΕΚ προς Λάρισα
- Άγιοι Ανάργυροι
- Άνω Λιόσια
- Ελευσίνα
- Ισθμός, ανταπόκριση με γραμμή προς Λουτράκι
- Κόρινθος, ανταπόκριση με γραμμή προς Τρίπολη και Καλαμάτα
- Κιάτο
- Ξυλόκαστρο
- Δερβένι
- Ακράτα
- Διακοπτό, ανταπόκριση με οδοντωτό προς Καλάβρυτα
- Αίγιο
- Ρίο
- Πάτρα, ανταπόκριση με γραμμή προς Πύργο και Καλαμάτα