11.4 C
Athens
25 Μαΐου 2022
spot_img
ΑρχικήΚΟΙΝΩΝΙΑΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣΠέντε απλές συνήθειες για υγιή καρδιά

Πέντε απλές συνήθειες για υγιή καρδιά

- Advertisement -
- Advertisement -

Η πανδημία του κορωνοϊού μας θύμισε κάτι πολύ απλό. Ότι η υγεία μας, το σημαντικότερο αγαθό, δεν είναι καθόλου δεδομένη. Μας έφερε στο προσκήνιο το πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τον οργανισμό μας, για να παραμένουμε υγιείς και να μπορούμε να αποκρούσουμε τις απειλές που μας περιβάλλουν.

- Advertisement -
- Advertisement -

Η καρδιά μας είναι ένα από τα κυριότερα όργανα που υποφέρουν από τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Επιπλέον, έχει αποδειχθεί ότι τα καρδιολογικά προβλήματα είναι κακός προγνωστικός παράγοντας για την εξέλιξη της νόσου λόγω της κακής μεταβολικής υγείας και της αδυναμίας του οργανισμού να αντιμετωπίσει τον σχηματισμό θρόμβων.

Ποιες είναι, όμως, ακριβώς οι συνήθειες για υγιή καρδιά; Ρωτήσαμε τους ειδικούς στον χώρο της καρδιολογίας από την εταιρεία Μάντζαρης και μας έδωσαν μερικές εύκολα υλοποιήσιμες συμβουλές.

Ελαφριά άσκηση ει δυνατόν κάθε μέρα

Όπως κάθε μυς, έτσι και η καρδιά απαιτεί άσκηση. Ο ενεργός τρόπος ζωής είναι κάτι περισσότερο από το να πάτε στο γυμναστήριο για 30 λεπτά την ημέρα αν όλες τις υπόλοιπες ώρες κάθεστε ή ξαπλώνετε. Το σημαντικό είναι να εντάξετε την ελαφριά άσκηση όσο το δυνατόν περισσότερο μέσα στη μέρα. Λίγα λεπτά περπάτημα, το ανέβασμα μιας σκάλας, ο χορός και η βόλτα με τον σκύλο είναι μερικές απλές δραστηριότητες που κρατούν την καρδιά σε εγρήγορση.

Φυσικά, η κανονική άσκηση (π.χ. τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμπι, αεροβική γυμναστική) 3-4 φορές την εβδομάδα είναι κάτι που πρέπει να συνδυάζεται με όλα τα παραπάνω.

Κάντε την πιο υγιεινή επιλογή φαγητού

Δεν είπαμε να είστε μονίμως υπό αυστηρή δίαιτα. Το θέμα είναι να μετατοπίσετε το μυαλό σας συνολικά προς μια πιο υγιεινή διατροφή. Για παράδειγμα, αντί για τηγανητές πατάτες, μπορείτε να φάτε πολύ νόστιμες ψητές πατάτες στον φούρνο πασπαλισμένες με ελαιόλαδο. Αντί για μπισκότα μπορείτε να φάτε μια μπάρα δημητριακών, αντί για ζαμπονοτυρόπιτα ένα τοστ. Φυσικά, πάντα θα υπάρχουν οι φορές που δεν θα ακολουθήσετε αυτόν τον κανόνα και αυτό είναι ανθρώπινο και απολύτως κατανοητό. Αν, όμως, σιγά σιγά αρχίσετε να δίνετε σημασία στο τι βάζετε μέσα στον οργανισμό σας, σύντομα θα θέλετε από μόνοι σας να είστε λίγο πιο προσεκτικοί κάθε φορά.

Μην καπνίζετε και αποφεύγετε το παθητικό κάπνισμα

Το κάπνισμα συμβάλλει δυστυχώς σημαντικά στην ανάπτυξη καρδιαγγειακών παθήσεων. Σίγουρα, το να κόψετε το κάπνισμα είναι κάτι δύσκολο και καλό είναι να ζητήσετε βοήθεια για αυτό από εξειδικευμένα κέντρα ελέγχου των εξαρτήσεων. Αυτό, όμως, που είναι εύκολο είναι να αποφύγετε το παθητικό κάπνισμα. Ανοίξτε το παράθυρο και μην κάθεστε κοντά σε ανθρώπους που καπνίζουν.

Καλή ποιότητα ύπνου

Επτά έως οκτώ ώρες ύπνου είναι η ιδανική ποσότητα για τους περισσότερους ανθρώπους. Λιγότερες από 7 ώρες ύπνου συνδέονται με υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκία, όλους τους παράγοντες που μπορούν να αυξήσουν την πιθανότητα ανάπτυξης καρδιαγγειακών παθήσεων.

Σημαντικό ρόλο παίζει και η ποιότητα του ύπνου. Αποφύγετε να βλέπετε τηλεόραση ή να χαζεύετε στο laptop πριν πέσετε για ύπνο. Ένα ποτήρι κρασί ή ένα αφέψημα, όπως χαμομήλι ή βαλεριάνα, θα σας ηρεμήσουν, ώστε να απολαύσετε έναν βαθύ και αναζωογονητικό ύπνο.

Προγραμματίστε τακτικά check up

Ενώ κανείς δεν ξέρει το σώμα σας καλύτερα από εσάς, ο γιατρός είναι αυτός που μπορεί να μεταφράσει πιθανά συμπτώματα σε συγκεκριμένη ασθένεια. Με τον προγραμματισμό τακτικών check up, ο γιατρός σας θα έχει μια αφετηρία και αναφορά, ώστε να σας παρακολουθεί στενά και να ανιχνεύει έγκαιρα τυχόν προβλήματα και παράγοντες κινδύνου.

Γίνεται, λοιπόν, σαφές ότι μαγικές συνταγές δεν υπάρχουν. Υπάρχουν, όμως, ορισμένα απλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, σύμφωνα με τα οποία θα έχουμε έναν υγιή τρόπο ζωής που θα προστατεύσει την καρδιά μας και όχι μόνο, βοηθώντας μας να ζήσουμε περισσότερο και καλύτερα.

- Advertisement -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -
- Advertisment -spot_img
- Advertisment -spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

- Advertisment -