HOT STORY
Οριστική η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις αλλαγές στον Προαστιακό. Αποκλειστικές πληροφορίες της ΔΥΤΙΚΗΣ ΟΧΘΗΣ
26/07/2017 16:09
Ανανεώθηκε 27/07/2017 18:11
3 '
Οριστική και ειλημμένη είναι η απόφαση της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την αλλαγή των δρομολογίων στον Προαστιακό και τη μεταφορά του τερματικού σταθμού στο ΣΚΑ στις Αχαρνές, όπως τόνισαν μέλη της διοίκησης στη ΔΥΤΙΚΗ ΟΧΘΗ. Οι ίδιες πηγές επιβεβαίωσαν πλήρως το δημοσίευμα της εφημερίδας για τους λόγους που επέβαλλαν τις αλλαγές, τονίζοντας ότι απλώς ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να υλοποιηθεί ο αρχικός σχεδιασμός, ο οποίος δεν προέβλεπε τερματικό σταθμό στα Άνω Λιόσια.
Η εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στην Αθήνα είναι η αιτία που αλλάζει το πλέγμα των δρομολογίων του προαστιακού σιδηροδρόμου, με την κατάργηση της γραμμής Κιάτο – Αεροδρόμιο και το “σπάσιμό” της σε δυο προορισμούς (Αθήνα – Αεροδρόμιο και Αθήνα – Κιάτο) ανά μια ώρα. Παράλληλα, για λόγους εξυπηρέτησης των επιβατών (που είχα συνηθίσει στα τρία δρομολόγια ανά ώρα) θα δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη γραμμή, η οποία θα κάνει το δρομολόγιο ΣΚΑ – Αεροδρόμιο ανά μια ώρα για τους καλοκαιρινούς μήνες ενώ η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβεβαίωσε τις πληροφορίες της ΔΥΤΙΚΗΣ ΟΧΘΗΣ ότι για το χειμώνα σχεδιάζεται η λειτουργία και δεύτερης γραμμής στο ίδιο δρομολόγιο. Επιβεβαιώνεται, επίσης, ότι η επιλογή του ΣΚΑ ως τερματικού σταθμού αντί των Άνω Λιοσίων, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, οφείλεται καθαρά σε τεχνικούς λόγους.
Οι επιβάτες του δήμου Φυλής αλλά και των όμορων δήμων που εξυπηρετούνται από το σταθμό των Άνω Λιοσίων, θα έχουν τις εξής επιλογές: θα μετεπιβιβάζονται στους σταθμούς ΣΚΑ ή Κάτω Αχαρνές (όταν η κατεύθυνση είναι προς αεροδρόμιο) ή θα πηγαίνουν στο σταθμό των Αθηνών (όταν η κατεύθυνση είναι προς Αθήνα).
Σύμφωνα, εξάλλου, με αποκλειστικές πληροφορίες της ΔΥΤΙΚΗΣ ΟΧΘΗΣ, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται και η λειτουργία του προαστιακού σταθμού στο Ζεφύρι, η οποία σκοντάφτει στην έλλειψη προσωπικού στον ΟΣΕ.
Υπενθυμίζεται, ότι τη λειτουργία του συγκεκριμένου σταθμού είχε διεκδικήσει η δημοτική αρχή Ζεφυρίου, πριν τη δημιουργία του καλλικρατικού δήμου Φυλής αλλά το έργο στην πορεία ακυρώθηκε. Με αλλεπάλληλες ενέργειες προς τον τότε πρόεδρο της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, ο πρώην δήμαρχος Δημήτρης Μπουραΐμης, κατάφερε να το ενεργοποιήσει ξανά και έτσι, στις 10 Απριλίου 2013, το Δ.Σ της ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στην κατακύρωση του διαγωνισμού του έργου με τον τίτλο στην «Κατασκευή Β’ λειτουργικής φάσης συγκροτήματος Θριασίου και κατασκευή Σιδηροδρομικού Σταθμού Ζεφυρίου». (δείτε ΕΔΩ το σχετικό δημοσίευμα)
Ανάδοχος ορίστηκε η κοινοπραξία «Ακτωρ-Alstom Transport», το συνολικό έργο ήταν προϋπολογισμού 122.193.000 ευρώ και χρηματοδοτήθηκε από τα ΠΕΠ Αττικής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013.
Στο αντικείμενο εργασιών περιλαμβάνονταν τα έργα υποδομής των γραμμών εντός του Συγκροτήματος (εκτός αυτών που εκτελούνται στο πλαίσιο της κατασκευής της Α’ λειτουργικής φάσης), τα έργα σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης του συνόλου των γραμμών, προμήθεια γερανογεφυρών και του μηχανολογικού εξοπλισμού, καθώς και η κατασκευή των κτιριακών έργων που είναι αναγκαία για τη λειτουργία του Συγκροτήματος.
Η κατασκευή του νέου προαστιακού σταθμού με την ονομασία «ΖΕΦΥΡΙ» θα βρισκόταν μεταξύ των σταθμών ΣΚΑ ΑΧΑΡΝΑΙ και ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ και θα λειτουργούσε παράλληλα με τον κεντρικό σταθμό των Άνω Λιοσίων.