KARTERIS KENTRIKIKARTERIS KENTRIKI

HOT STORY

Προχωρά ο διαγωνισμός για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό στο Ίλιον – Πότε υπολογίζεται να ολοκληρωθεί

08/02/2024 11:06
2 '
Μετρό
ΕΛΤΑΕΛΤΑ
ΙΝΕΠΑΚΙΝΕΠΑΚ

Σε περίπου 6 χρόνια από σήμερα υπολογίζεται ότι οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας, από το Ίλιον έως την Πετρούπολη και το Καματερό θα μπορούν να απολαμβάνουν την εξυπηρέτηση από το πιο σημαντικό μέσο σταθερής τροχιάς, καθώς τότε υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό στο Ίλιον.

LOUMAKIS ORIZONTIALOUMAKIS ORIZONTIA
TELETES THOMAS ORIZONTIATELETES THOMAS ORIZONTIA

Το χρονικό διάστημα δεν είναι μεγάλο, αν συνυπολογιστεί ότι πρόκειται για ένα τεράστιο έργο, για το οποίο οι διαδικασίες πλέον “τρέχουν” με καλούς ρυθμούς, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός ύψους 550 εκατ. ευρώ.

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι σύντομα θα κληθούν οι όμιλοι που είχαν δείξει αρχικό ενδιαφέρον για το έργο του Μετρό της Αθήνας να υποβάλουν οικονομικές προσφορές, ωστόσο με τις καθυστερήσεις και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, δεν αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης πριν το 2025.

Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον αποτελεί ένα μεγάλο περιβαλλοντικό και συγκοινωνιακό έργο που θα αλλάξει τον τρόπο μετακίνησης στην ευρύτερη περιοχή του Ιλίου, της Πετρούπολης και του Καματερού, ενώ αναμένεται να αλλάξει τους χρόνους πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας (από το Ίλιον στην Ομόνοια θα χρειάζονται περίπου 18 λεπτά).

H ακτινογραφία της επέκτασης προς Ίλιον

Ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ) και η διάρκεια του είναι 5 χρόνια. Με αυτή την επέκταση η “κόκκινη” γραμμή 2 διευρύνεται ακόμα περισσότερο και θα διαθέτει 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και φτάνοντας μέχρι τα σύνορα του Καματερού. Θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια, το κέντρο της Αθήνας συνδεόμενη και με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη συνέχεια επεκτείνεται στα δυτικά προάστια της πόλης. Η γραμμή 2 συνδέεται με τη γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδ.Σταθμός όπου συνδέεται και με τον Προαστιακό). Με το Τραμ η γραμμή συνδέεται σε Σύνταγμα, Συγγρού/Φιξ και Νέο Κόσμο.

Μελλοντικά σχεδιάζεται να επεκταθεί προς τις Αχαρνές, διασχίζοντας το Καματερό και τα Άνω Λιόσια.

MYSTERY POT PROTIMYSTERY POT PROTI
Κοινοποιήστε την ανάρτηση: