ΑΧΑΡΝΕΣ
Ενδιαφέρουσα ομιλία από το 4ο ΓΕΛ Αχαρνών για τους γονείς του σχολείου
10/04/2022 17:18
3 '
Το 4ο ΓΕΛ Αχαρνών σε συνεργασία με την ψυχολόγο Τσελίκη Ευσταθία και την κλινική διατροφολόγο Μαρίνα Χάιδα πραγματοποιούν ομιλία για τους γονείς του σχολείου με θέματα :
α) Η διαχείριση των «κακών βαθμών» από τους γονείς στο σπίτι
β) Προσεγγίζοντας τη διατροφική συμπεριφορά & τα αίτια ανάπτυξης διατροφικών διαταραχών στους εφήβους & στα παιδιά
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη στις 13/04 και ώρα 6:00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων του 4ου ΓΕΛ Αχαρνών.
Λίγα λόγια για τις ομιλίες μας :
α) Η διαχείριση των «κακών βαθμών» από τους γονείς στο σπίτι
Ερωτήματα- Προβληματισμοί
· Τι σημαίνει χαμηλός βαθμός? Είναι κάτω από 20, κάτω από 15 ή κάτω από την βάση?
· Μήπως έχουμε υψηλές απαιτήσεις από τα παιδιά? Μήπως με τη σειρά τους και τα παιδιά έχουν υψηλές απαιτήσεις από τον εαυτό τους?
· Είναι οι χαμηλοί βαθμοί συνεχόμενης διάρκειας ή είναι περιστασιακοί?
· Είναι σε ολόκληρο το τετράμηνο/έτος ή σε ένα/μερικά διαγωνίσματα?
· Είναι σε όλα τα μαθήματα?
· Ήταν και τα προηγούμενα χρόνια έτσι ή παρατηρείται κατά τη διάρκεια ή μετά την πανδημία και την καραντίνα?
· Υπάρχει πράγματι πρόβλημα? Μήπως το παιδί δεν θέλει να σπουδάσει κάποιο επάγγελμα που απαιτεί υψηλές βαθμολογίες?
Πιθανοί Λόγοι – Επιρροές
· Μαθησιακά κενά
· Μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δεπυ
· Έλλειψη συγκέντρωσης που μπορεί να προέρχεται από κακή διατροφή, έλλειψη ύπνου, έλλειψη άσκησης, κούραση,στρες.
· Άλλοι ψυχολογικοί παράγοντες όπως αρνητικές σκέψεις αποτυχίας, έλλειψη αυτοπεποίθησης, άγχος, στεναχώρια, κατάθλιψη, μοναξιά, ανασφάλεια.
· Στρεσογόνα γεγονότα όπως bullying, φυσική και συναισθηματική βία, αρρώστια, θάνατος στο οικογενειακό ή φιλικό περιβάλλον, πίεση, οικονομικές δυσκολίες.
· Φυσικές καταστροφές, πανδημία, αλλαγές στην καθημερινότητα
· Αυστηρή βαθμολογία καθηγητών
Διαχείριση– Προσέγγιση
· Προσεγγίζουμε με κατανόηση, ηρεμία, υποστήριξη και αποδοχή
· Αποφεύγουμε τις εκρήξεις θυμού, φωνές, απειλές, τιμωρίες, βία
· Αποφεύγουμε την ειρωνεία και την κοροϊδία
· Αποφεύγουμε την σύγκριση με άλλους μαθητές, ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός
· Αποφεύγουμε χαρακτηρισμούς όπως «κακό παιδί», «τεμπέλης», «άχρηστος», «αποτυχημένος», «κακός μαθητής» κ.α. ή εκφράσεις όπως «δεν καταφέρνεις τίποτα», «δεν θα πετύχεις στη ζωή σου», «τι σου έχω κάνει και με στεναχωρείς», «εγώ πληρώνω για φροντιστήρια» κ.α.
β) Προσεγγίζοντας τη διατροφική συμπεριφορά & τα αίτια ανάπτυξης διατροφικών διαταραχών στους εφήβους & στα παιδιά
«Οι διατροφικές διαταραχές ξεκινούν και πυροδοτούνται από συναισθήματα και συμπεριφορές. Σε αυτό το σημείο, η εφηβεία φέρνει συναισθήματα έντασης και συμπεριφορές αυτοπροσδιορισμού του ατόμου. “Ποιος είμαι και ποιος θέλω να είμαι? Πώς θέλω να είναι το σώμα μου και τι λέει αυτό για εμένα? Τα συναισθήματά μου πως συνδέονται με το φαγητό και πώς μπορώ να διαχειριστώ αυτή τη συσχέτιση?”Προσπαθώντας να λειτουργήσουμε σε ένα επίπεδο αίσθησης, και απευθυνόμενοι σε γονείς μαθητών, θα μπούμε στην ουσία του πως δημιουργείται μία νοσηρή σχέση με το φαγητό, στη νευροφυσιολογία της πείνας και της όρεξης, στον μηχανισμό της εξάρτησης στη διατροφή και τέλος στη διαχείριση με στόχο μια υγιή σχέση με το φαγητό».
Μαρίνα Γ. Χάιδα, Κλινική Διατροφολόγος, Msc, MMedSci, Συντονίστρια Βιωματικών Ομάδων Διατροφικών Διαταραχών, Ειδικευμένη στη Χειρουργική της Παχυσαρκίας