HOT STORY
6ο Γυμνάσιο Πετρούπολης: Χαρτογραφεί τη γνώση στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning
30/05/2022 06:52
Ανανεώθηκε 30/05/2022 06:59
5 '
Στο πλαίσιο των μαθημάτων της Οικιακής Οικονομίας και της Γεωγραφίας, μαθητές των τμημάτων Α4, Β2, και Β5 με υπεύθυνη καθηγήτρια την Αργυρώ Παπασταμάτη παίρνουν μέρος στο Ευρωπαϊκό έργο eTwinning “Χαρτογραφώντας τη Γνώση”
Ο στόχος του προγράμματος «Χαρτογραφώντας τη γνώση» είναι η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού διαδραστικού χάρτη με πληροφορίες για τις ενότητες του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας. Η δράση αυτή πραγματοποιείται μέσα στην εκπαιδευτική πλατφόρμα eTwinning που αποτελεί την κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης.
Συνεργαζόμενα σχολεία: Ιδιωτικό Γυμνάσιο και Λύκειο Ώθηση, 3ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας, Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων, 6ο Γυμνάσιο Πετρούπολης και 4ο «Ηράκλειο» Γυμνάσιο Θήβας.
Το λογότυπο
Το σχέδιο του 6ου Γυμνασίου Πετρούπολης για τη δημιουργία του λογότυπου
Ενότητες
Ενότητα 1η: Ασφάλεια στο διαδίκτυο
1.Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές συνεργαζόμενοι σε ομάδες, θα δημιουργήσουν τη δική τους ιστορία εμπνευσμένη από τις αφίσες που επιμελήθηκαν οι συμμαθητές τους απο το 3ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας.
Στην ενότητα ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ οι μαθητές δημιούργησαν διασχολικά παιχνίδια γνώσεων.
2. Κανόνες σωστής διαδικτυακής συμπεριφοράς
Οι μαθητές του Β5 Γυμνασίου Πετρούπολης επιμελήθηκαν την αφίσα και το Quiz για τους Κανόνες Σωστής Διαδικτυακής Συμπεριφοράς.
3. Τα Θετικά και τα Αρνητικά του διαδικτύου
Οι μαθητές του Α4 Γυμνασίου Πετρούπολης επιμελήθηκαν την αφίσα και τον εννοιολογικό χάρτη για Τα Θετικά και τα Αρνητικά του διαδικτύου.
Αφίσα
Ενότητα 2η: Ήθη και έθιμα του τόπου μου
Ας γνωρίσουμε τα ήθη και έθιμα του τόπου μας!
Σε αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές θα δημιουργήσουν τρία e books με τα ήθη και έθιμα των Χριστουγέννων, των Αποκριών και του Πάσχα που υπάρχουν στον τόπο τους και στον τόπο καταγωγής τους.
Στη συνέχεια θα δημιουργηθούν διασχολικές ομάδες που θα αναλάβουν να καταγράψουν από μία θεματική από τα ήθη και έθιμα. Τα σχολεία θα εκπροσωπηθούν για την κάθε θεματική ενότητα από 2 μαθητές στην ομάδα.
Όλοι οι μαθητές θα συμμετέχουν, ο καθένας στην θεματική συζήτηση της επιλογής του, παραθέτοντας τα ήθη και τα έθιμα του τόπου τους ή της καταγωγής τους.
Οι ομάδες θα συνεργαστούν στην καταγραφή με κυκλική τροχιά – ρολόι. Η ομάδα της Πετρούπολης θα καταγράψει των Ιωαννίνων, τα Ιωάννινα της Ώθησης, η Ώθηση της Ορεστιάδας, η Ορεστιάδα της Θήβας και τέλος η Θήβα της Πετρούπολης.
Ebooks
Ενότητα 3η: Κοινωνικός περίγυρος – Η καταγωγή μου
Σε αυτή την δραστηριότητα επελέγησαν 2 μαθητές από κάθε σχολείο και τους στάλθηκε πρόσκληση ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στην κοινόχρηστη βιντεοπαρουσίαση στο genially. Η ενημέρωση για τη λειτουργία του genially έγινε στην τάξη ώστε όλοι οι μαθητές να αποκτήσουν εικόνα του εργαλείου αλλά και του τελικού προιόντος της εργασίας τους.
Στη συνέχεια θα γίνει ηχογράφηση της βιντεοπαρουσίασης των πόλεων. Το κάθε σχολειο θα ηχογραφήσει την πόλη που ερεύνησε.
Η τελική παρουσίαση των πόλεων, μια βιντεοπαρουσίαση στο genially.
Οι πόλεις μας
Ενότητα 4η To τελικό ebook του έργου – Ο διαδραστικός χάρτης
Οι μαθητές όλων των σχολείων συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν με επιτυχία το τελικό e-book του έργου! Το e-book δημιουργήθηκε από τα παιδιά με την εφαρμογή book creator και παρουσιάζει όλες τις δραστηριότητες που έκαναν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, σε ομάδες, ανά σχολείο και διασχολικά! Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των μαθημάτων της Οικιακής Οικονομίας.
Τελικό e-book!
Το ταξίδι τελειώνει με τον διαδραστικό χάρτη στον οποίο αποτυπώνονται κάποιες από τις δραστηριότητες και τις εργασίες της χρονιάς!