KARTERIS KENTRIKIKARTERIS KENTRIKI

ΦΥΛΗ

6ο Γυμνάσιο Πετρούπολης: Οι καινοτόμες δράσεις μαθητών σε Ιστορία και Νέα Ελληνικά

11/07/2022 14:39
Ανανεώθηκε 11/07/2022 14:48
3 '
6ο Γυμνάσιο Πετρούπολης: Οι καινοτόμες δράσεις μαθητών σε Ιστορία και Νέα Ελληνικά
ΕΛΤΑΕΛΤΑ
ΙΝΕΠΑΚΙΝΕΠΑΚ

Με καινοτόμο και ταυτόχρονα δημιουργικό και παιγνιώδη τρόπο αποφάσισαν να προσεγγίσουν την προηγούμενη σχολική οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου στο 6ο Γυμνάσιο Πετρούπολης, το μάθημα της Ιστορίας.

LOUMAKIS ORIZONTIALOUMAKIS ORIZONTIA
TELETES THOMAS ORIZONTIATELETES THOMAS ORIZONTIA

Υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου Παναγιώτας Αλεξοπούλου δραστηριοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, ανταποκρινόμενοι με μεγάλο ενδιαφέρον σε δραστηριότητες που διαφοροποιούνταν από την πεπατημένη και περιλάμβαναν μεταξύ άλλων χρήση ψηφιακών μέσων, θεατροπαιδαγωγικές τεχνικές και ανάπτυξη νέων μορφών αφήγησης. Δημιούργησαν έτσι άρτια προϊόντα, αναλογικά με την ηλικία τους, δίνοντας ταυτόχρονα διέξοδο στην δημιουργικότητά τους και επιτυγχάνοντας σε μεγάλο βαθμό τους στόχους τους.

Εικόνα 1&2: Γραφή με ιερογλυφικά και με το σύστημα της Γραμμικής Β’

Επιπλέον, οι μαθητές και μαθήτριες:

  • Κινητοποιήθηκαν και ανέλαβαν πρωτοβουλία. Απέκτησαν τον έλεγχο της μάθησής τους και ασκήθηκαν στην επίλυση προβλημάτων.
  • Πειραματίστηκαν με ψηφιακά εργαλεία και παρήγαγαν αντίστοιχα προϊόντα, ανταποκρινόμενοι/ες στους στόχους της Δράσης.
  • Προήγαγαν τις δεξιότητές τους στην παραγωγή λόγου δημιουργώντας ποικίλα κειμενικά είδη στα πλαίσια της δημιουργικής γραφής, ενώ ασκήθηκαν και σε διαφορετικές τεχνικές και μέσα σύνθεσης γραπτού λόγου .
  • Ανέπτυξαν συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητες. Μοιράστηκαν γνώσεις και λειτούργησαν υποστηρικτικά απέναντι στους λιγότερο (ψηφιακά) έμπειρους συμμαθητές τους.
  • Ανέπτυξαν αυτενέργεια και πρωτοβουλία ανταποκρινόμενοι/ες σε καινοτόμες προσεγγίσεις του μαθήματος της Ιστορίας και των Νέων Ελληνικών, ενεργοποιώντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Καταλυτικό ρόλο στην αποτελεσματική λειτουργία των ομάδων διαδραμάτισε η εμπειρία που είχαν ήδη ορισμένοι μαθητές/τριες, σε σχέση με τα ψηφιακά μέσα και τις τεχνικές γραφής από τους διδάσκοντες, η ανταπόκριση και προθυμία των παιδιών, η συνεργασία και η ευγενής άμιλλα μεταξύ των ομάδων. Σημαντική ήταν επίσης η διαδικτυακή επικοινωνία ανάμεσα στους μαθητές, αλλά και με τους καθηγητές τους.

Eικόνα 3: «Πώς θα διακοσμούσα εγώ ένα αγγείο»

Υλικό που παρήχθη:

  • Ποικίλο υλικό εικαστικής μορφής (παρουσιάσεις, δημιουργικός μετασχηματισμός υφιστάμενων καλλιτεχνικών έργων, μεταβολή χρωμάτων ή παραστάσεων, μεταγραφή ιστοριών σε κόμικ, δημιουργία γελοιογραφίας, σκίτσου, ψηφιακής/συμβατικής αφίσας, εννοιολογικού χάρτη)
  • Οπτικοακουστικό υλικό (βίντεο, ψηφιακό διαδραστικό κουίζ).
  • Κατασκευή παλαιότερων υλικών γραφής («πάπυρος», κερωμένες πινακίδες πήλινες πινακίδες), πειραματισμός με αρχαία συστήματα γραφής, κατασκευή θεατρικής μάσκας με χρήση γύψου και χρώματος.
  • Θεατροπαιδαγωγικές δραστηριότητες (παγωμένες εικόνες, αναπαράσταση αρχαίου συμποσίου, αυτοσχεδιασμοί πάνω σε δεδομένα θέματα )
  • Έργα δημιουργικής γραφής με ελεύθερη ή συγκεκριμένη θεματολογία, μετασχηματισμός κειμένου, μεταγραφή σε διαφορετικό κειμενικό είδος  κλπ,. τόσο στο μάθημα της Ιστορίας όσο και των Νέων Ελληνικών. Επιστρατεύοντας φαντασία και ενσυναίσθηση, μπαίνοντας στη θέση προσώπων άλλων εποχών, ανασυνθέτοντας κοινωνίες και καταστάσεις, αλλά και μεταβαίνοντας με άνεση από το ένα κειμενικό είδος στο άλλο, έδωσαν με τη φρέσκια ματιά τους εξαιρετικά κείμενα, κάποια εκ των οποίων περιλαμβάνονται στο ebook που δημιουργήθηκε.
Εικόνα 4: «Κατασκευάζοντας θεατρικές μάσκες»

ΕΞΑΓΟΜΕΝΑ – Βίντεο & e book

Το παραπάνω υλικό των καινοτόμων δράσεων έχει συγκεντρωθεί σε βίντεο το οποίο μπορείτε να δείτε, επιλέγοντας τον σύνδεσμο: https://drive.google.com/file/d/1N9QwQ9CCoybEPcj1YX0tTJhzmdieqDsf/view?usp=sharing

Δείγματα των έργων δημιουργικής γραφής βρίσκονται στο e book που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου στη διεύθυνση:

https://read.bookcreator.com/orJhJkA47kRRWF6xF7jeNJLBY7C3/cgUYJp02Tt2rlS5XQ7V24w

     

MYSTERY POT PROTIMYSTERY POT PROTI
Κοινοποιήστε την ανάρτηση: