KARTERIS KENTRIKIKARTERIS KENTRIKI

HOT STORY

Μετρό στο Ίλιον: “Πράσινο φως” για την επέκταση από την Περιφέρεια

06/03/2024 09:52
Ανανεώθηκε 06/03/2024 10:06
3 '
ΕΛΤΑΕΛΤΑ
ΙΝΕΠΑΚΙΝΕΠΑΚ

Το “πράσινο” φως για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό στο Ίλιον άναψε η Περιφέρεια Αττικής, καθώς γνωμοδότησε θετικά για την περιβαλλοντική μελέτη, βήμα που θεωρείται απαραίτητο για την εκκίνηση της β` φάσης του διαγωνισμού.

LOUMAKIS ORIZONTIALOUMAKIS ORIZONTIA
TELETES THOMAS ORIZONTIATELETES THOMAS ORIZONTIA

Υπενθυμίζεται, ότι ο διαγωνισμός που ξεκίνησε στις 3 Μαΐου 2023 με την εκδήλωση ενδιαφέροντος προσέλκυσε συνολικά 4 σχήματα: ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Στόχος της Ελληνικό Μετρό είναι φέτος να υπάρξει ανάδοχος για το νέο μεγάλο έργο μετρό της Αθήνας.  Αυτό μπορεί δυνητικά να μας οδηγήσει το 2025 στην υπογραφή της σύμβασης κατασκευής. Όλα αυτά φυσικά με την προϋπόθεση να μην καθυστερήσει ο διαγωνισμός από προσφυγές και δικαστικές διαμάχες καθώς είναι ιδιαίτερα προσφιλείς στους διαγωνισμούς των έργων μετρό.

To έργο αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 με συνολικό ποσό 785 εκατ. ευρώ. Με τη λειτουργία του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας από τις δυτικές συνοικίες (από το Ίλιον στην Ομόνοια, σε περίπου 18 λεπτά).

Τι θα περιλαμβάνει το έργο

Ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της Αθήνας. Η διάρκεια του έργου είναι κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, είναι δηλαδή 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Με αυτή την επέκταση η “κόκκινη” γραμμή 2 διευρύνεται ακόμα περισσότερο και θα διαθέτει 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και φτάνοντας μέχρι τα σύνορα του Καματερού. Θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια, το κέντρο της Αθήνας συνδεόμενη και με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη συνέχεια επεκτείνεται στα δυτικά προάστια της πόλης. Η γραμμή 2 συνδέεται με τη γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδ.Σταθμός όπου συνδέεται και με τον Προαστιακό). Με το Τραμ η γραμμή συνδέεται σε Σύνταγμα, Συγγρού/Φιξ και Νέο Κόσμο.

Ωστόσο θα παραμένει η μικρότερη των 3 σημερινών γραμμών καθώς η γραμμή 3 διαθέτει 27 σταθμούς και η γραμμή 1 24 σταθμούς. Η γραμμή 2 σχεδιάζεται μελλοντικά να φτάσει μέχρι το Μενίδι διασχίζοντας την Αττική Οδό, περνώντας από το Καματερό και τα Άνω Λιόσια.

Με πληροφορίες από ypodomes.com

MYSTERY POT PROTIMYSTERY POT PROTI
Κοινοποιήστε την ανάρτηση: