KARTERIS KENTRIKIKARTERIS KENTRIKI

ΑΧΑΡΝΕΣ

Ψήφισμα της Ένωσης Γυναικών Ελλάδας, παράρτημα Αχαρνών, για τα Ωνάσεια σχολεία

31/01/2025 11:17
5 '
ege acharnon
ΕΛΤΑΕΛΤΑ
ΙΝΕΠΑΚΙΝΕΠΑΚ

Η Ένωση Γυναικών Ελλάδας, Παράρτημα Αχαρνών, εξέδωσε ψήφισμα σχετικά με τη λειτουργία των Ωνάσειων Σχολείων, εκφράζοντας τον προβληματισμό της για την επιλογή δύο σχολικών μονάδων στην πόλη των Αχαρνών, στο πλαίσιο της Σύμβασης Δωρεάς μεταξύ του Ιδρύματος Ωνάση και του Ελληνικού Δημοσίου.

LOUMAKIS ORIZONTIALOUMAKIS ORIZONTIA
TELETES THOMAS ORIZONTIATELETES THOMAS ORIZONTIA

Στο ψήφισμα επισημαίνεται ότι τα κριτήρια επιλογής των σχολικών μονάδων παραμένουν ασαφή και ότι η δημιουργία ενός «τύπου» προτύπου δημοσίου σχολείου δεν αποτελεί λύση για την αναβάθμιση μιας υποβαθμισμένης περιοχής. Εκφράζεται επίσης η ανησυχία ότι η εισαγωγή σε αυτά τα σχολεία μέσω εξετάσεων και τεστ δεξιοτήτων αποκλείει μαθητές από ευάλωτα ή διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, διευρύνοντας τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

Η Ε.Γ.Ε. Αχαρνών υπογραμμίζει ότι η εκπαιδευτική πολιτική δεν πρέπει να αντικαθιστά την κοινωνική πολιτική με φιλανθρωπικές παρεμβάσεις. Αντίθετα, το κράτος οφείλει να διασφαλίζει την ισότητα και την πρόσβαση στην εκπαίδευση για όλους.

Επιπλέον, τίθενται ερωτήματα για τη διαχείριση του προσωπικού των σχολικών μονάδων μετά τη διετή «δοκιμαστική» περίοδο και τις πιθανές αλλαγές στο ωράριο των εκπαιδευτικών.

Ως πρόταση, η Ε.Γ.Ε. Αχαρνών ζητά τη διάχυση των δράσεων αναβάθμισης σε όλες τις σχολικές μονάδες της περιοχής, με βάση τις πραγματικές ανάγκες κάθε σχολείου, αντί της δημιουργίας μιας επιλεκτικής σχολικής μονάδας που θα κατηγοριοποιεί τους μαθητές και θα εντείνει τις ανισότητες.

ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ

Εμείς οι γυναίκες της ΕΝΩΣΗΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ  Παράρτημα Αχαρνών, αφού συζητήσαμε το θέμα που απασχολεί γονείς και μαθητές της πόλης μας σχετικά με τη Σύμβαση Δωρεάς μεταξύ του κοινωφελούς Ιδρύματος Ωνάση και του Ελληνικού Δημοσίου,  για τη δημιουργία 22 πρότυπων σχολείων, με στόχο την αναβάθμιση της ελληνικής εκπαίδευσης, καταλήξαμε στο παρακάτω ψήφισμα:

Ανάμεσα στις σχολικές μονάδες  που επελέγησαν, – άγνωστο με ποια κριτήρια και με ποια εισήγηση –  υπάρχουν και δυο σχολικές μονάδες (Γυμνάσιο και Λύκειο) στον κεντρικό ιστό της πόλης των Αχαρνών, της πόλης μας.

Οι σχολικές μονάδες, που έχουν επιλεγεί, έχουν ως κριτήριο να βρίσκονται σε υποβαθμισμένες και ευάλωτες περιοχές της χώρας.

Δηλώνοντας ότι η  Ένωση Γυναικών Ελλάδας Παράρτημα Αχαρνών, τιμά και σέβεται το κοινωφελές έργο του  Ιδρύματος Ωνάση, και χωρίς να  υποτιμούμε τη δωρεά, επισημαίνουμε ότι η δημιουργία ενός «τύπου» προτύπου δημοσίου σχολείου δεν αναβαθμίζει μια υποβαθμισμένη και ευάλωτη περιοχή.

Αφού  η εισαγωγή σ’ αυτά τα σχολεία θα γίνεται μεεξετάσεις καιτεστ δεξιοτήτων, που θα ορίζει η διοικούσα επιτροπή, κατά πόσον,  θα ωφεληθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες που προέρχονται από «διαφορετικά» πολιτισμικά περιβάλλοντα ή ευάλωτο οικογενειακό περιβάλλον,  από τη λειτουργία στην περιοχή τους ενός σχολείου, στο οποίο τα περισσότερα από αυτούς δεν θα μπορούν να φοιτήσουν; Από την έρευνα και τη βιβλιογραφία γνωρίζουμε ότι ελάχιστο είναι το ποσοστό των  φοιτώντων μαθητών και μαθητριών  από αυτές τις ομάδες , που μπορούν να ανταπεξέλθουν. 

Εκτιμούμε, ότι η εκπαιδευτική πολιτική, δεν είναι κοινωνική πολιτική, ώστε να διολισθαίνει στην κοινωνική πολιτική της φιλανθρωπίας.  Η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό, το οποίο υποχρεούται να παρέχει  και να καλύπτει το Κράτος.

Κατά τον Αριστοτέλη, η εκπαίδευση αποτελεί την κατεξοχήν πολιτική πράξη. Επομένως, οι στρατηγικές που προτείνονται και ακολουθούνται εξυπηρετούν συγκεκριμένους στόχους.

Ακόμη,  το ζήτημα της διαφοροποίησης ή της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων σε σχολεία γειτονιάς και πρότυπα ή τύπου πρότυπα,  εκφράζει ιδεολογικές και πολιτικές αντιλήψεις σε  ζητήματα της ισότητας, ίσης μεταχείρισης και ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους.

Είναι γεγονός ότι, τα σχολεία επιλογής αποτελούν μία από τις κύριες μεταρρυθμίσεις που προώθησαν και συνεχίζουν να  υποστηρίζουν οι θιασώτες  της οικονομίας της αγοράς, για να προάγουν την ιδεολογία τους και για να αιτιολογήσουν,  μέσω της επιλογής και όχι της αξιολόγησης, τις τεράστιες οικονομικές και εκπαιδευτικές ανισότητες και την ανισοκατανομή της δύναμης που επιφέρει η εφαρμογή της.

Η Ε.Γ.Ε. Παράρτημα Αχαρνών στα 34 χρόνια, που δραστηριοποιείται στην πόλη των Αχαρνών, έχει πραγματοποιήσει πολλές ημερίδες αφιερωμένες στην Παιδεία και την Εκπαίδευση στη πόλη μας, όπου συμμετείχαν έγκριτα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας, σχολικοί Σύμβουλοι, διευθυντές σχολικών μονάδων και γονείς. Από τα συμπεράσματα των ημερίδων διαπιστώνουμε ότι, η πόλη μας έχει σημαντικά κτιριακά προβλήματα στις σχολικές μονάδες, έστω και αν ο Δήμος προσπαθεί να τα συντηρήσει, λόγω παλαιότητας, έχει ελλείψεις προσωπικού και ειδικευμένου προσωπικού, σχολικές μονάδες με  σχεδόν όλο τον μαθητικό πληθυσμό ανήκει σε ευάλωτη ομάδα, συνωστισμό μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες ή  κοντέινερ κ.λπ.

Εκτιμούμε ότι, η τροπολογία που δέχτηκε η Κυβέρνηση σχετικά με τη  ποσόστωση φοίτησης των μαθητών του δήμου μας,  δεν βελτιώνει  την υφιστάμενη  κατάσταση, καθώς στις εξετάσεις θα συμμετέχουν μαθητές από όλο το λεκανοπέδιο και θα εισάγονται  με βάση τη βαθμολογία.  

Ένα ερώτημα που θέτουμε είναι,  τι θα συμβεί με το προσωπικό των σχολικών μονάδων μετά την «δοκιμαστική» διετία; Καταργείται  η οργανική θέση των εκπαιδευτικών;

Αναφέρεστε και σε υπερωριακή εργασία των εκπαιδευτικών.  Έχουν μεταβληθεί οι διατάξεις του διδακτικού και του εκπαιδευτικού ωραρίου;

     Προτείνουμε

εάν πραγματικά επιθυμείτε τη βελτίωση της υποβαθμισμένης και ευάλωτης περιοχής του Δήμου Αχαρνών, την βελτίωση μαθησιακής και εκπαιδευτικής ανάπτυξης των μαθητών μας, να διαχυθεί η δράση σε όλες τις σχολικές μονάδες ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε περιοχής και

       τονίζουμε

ότι η  λειτουργία μόνο μιας σχολικής μονάδας που θα «αξιολογεί» τις γνώσεις και τις δεξιότητες δεν βοηθά τους άλλους μαθητές  που αντί να φοιτούν στο «σχολείο της γειτονιάς» τους θα   μετακινούνται ως «στιγματισμένοι» ότι «απέτυχαν», μακριά από την περιοχή τους.

                             Η Διοικούσα Επιτροπή της Ε.Γ.Ε. ΑΧΑΡΝΩΝ

MYSTERY POT PROTIMYSTERY POT PROTI
Κοινοποιήστε την ανάρτηση: